اقدام ستاد فهما به پیوند آثار هنری با آموزه‌های قرآنی ستودنی است

اقدام ستاد فهما به پیوند آثار هنری با آموزه‌های قرآنی ستودنی است

تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۰
امینی با تاکید بر لزوم مانوس کردن مردم با قرآن بواسطه هنر، گفت: کار ستاد فهما در پیوند آثار هنری با آموزه‌های قرآنی بسیار ستودنی است.

«اسماعیل امینی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه پیوند میان قرآن و هنرهای مختلف کار خوبی است که از سوی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور «فهما» در قالب جشنواره ملی قرآنی طرح 1455 جنبه عملیاتی پیدا کرده است، اظهار کرد: باید از این ستاد در این زمینه تقدیر به عمل آید زیرا بسیاری از گروه های مردم از طریق هنر و داستان انس بیشتری با قرآنی پیدا می کنند.

 

این داور طرح ملی قرآنی 1455 افزود: حاصل چندین قرن انس مردم ایران با قرآن خلق آثار و گنجینه فراوانی در حوزه قرآنی شده است که متاسفانه بسیاری از مردم ما حتی دانشگاهیان و اساتید دانشگاه نیز با این آثار و گنجینه ها آشنا نیستند.

 

وی اضافه کرد: یکی از کارهایی که برگزارکنندگان جشنواره هایی همچون جشنواره ملی قرآنی طرح 1455باید مورد توجه قرار دهند، این است که شرکت کنندگان در این جشنواره ها را با این آثار و گنجینه ها آشنا کنند.

 

امینی ادامه داد: متاسفانه، در عرصه تعلیم و تربیت در حوزه ها و عرصه های مختلف حتی دانشگاهی با این مشکل مواجه هستیم که بسیاری از تحصیلکردگان و پژوهشگران و نخبگان با مفاهیم و حتی با آیات قرآن نیز آشنا نیستند، بنابراین کار ستاد فهما در پیوند قرآنی با آثار هنری بسیار ستودنی است.

 

وی در ادامه با بیان اینکه مدیران ستاد فهما و دست اندرکاران جشنواره ملی قرآنی 1455 باید در کنار افزایش کمیت برای ارتقای کیفیت آثار برنامه ریزی کنند، یادآور شد: بعضی از کارهایی که انجام شده است، بسیار متوسط  و برخی نیز قابل تقدیر هستند؛ بنابراین بهتر است به جای معرفی نفرات اول تا سوم در مراسم تقدیر، عنوان دیگری برای این افراد انتخاب کنیم.

 

این داور طرح ملی قرآنی 1455 در پایان گفت: گویا ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور «فهما» برای تمام مخاطبان خود در رشته های مختلف کلاس های آفلاین و آنلاین خوبی برگزار می کند که این کار باید برای شرکت کنندگان در طرح ملی قرآنی 1455 نیز لحاظ شود.

 

پایان پیام/ 397