«به توان مردم» در سومين رويداد ملي (فهما) تحقق پيوند منابع انساني ارزنده و رونق مساجد است

«به توان مردم» در سومین رویداد ملی (فهما) تحقق پیوند منابع انسانی ارزنده و رونق مساجد است

تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۰
فرخنده ضمن تقدير ثبت دو هزار و 363 برنامه در سامانه بچه‌هاي مسجد به همت اعضاي کانون‌هاي فهما در استان خراسان شمالي، به برگزاري سومين رويداد ملي فهما و شعار «به توان مردم» اشاره کرد و گفت: اين شعار به مفهوم پيوند منابع انساني ارزنده و رونق مساجد است.

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ نشست شورای اداری ستاد فهما خراسان شمالی دوشنبه 15 شهریور با حضور «حسین فرخنده»، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان برگزار شد.

فرخنده در این نشست، ضمن قدردانی از فعالیت های انجام شده همکاران ستادی و فعالان کانونها، طرح های تدوین شده و در دست اجرای رویداد ملی فهما همچون ترنم فهما، شکوه مادری و دیگر طرح های فرهنگی و هنری و قرآنی را کارشناسی شده و ارزنده خواند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی به نقش کانون های مساجد دررونق فعالیت های فرهنگی در جامعه اشاره کرد و گفت: کانون های مساجد با ظرفیت افراد علاقمند و منابع انسانی ارزشمند به طور قطع محرک بسیار خوبی است تا آنچه توان مردم است به منصه ظهور برسد.

فرخنده در ادامه  انتخاب شعار «به توان مردم»  برای سومین رویداد ملی فهما را زیبا و به جا توصیف کرد و در این باره گفت: لازم است در اجرای هر چه بهتر فعالیت های و برنامه های کانون ها  و حمایت بیشتر از اقدامات اهالی مسجد خلق منابع جدید داشته باشیم و ظرفیت ها را شناسایی و احصاء کنیم.

وی تعامل با دستگاه های مرتبط به مسجد و نیز همفکری و همراهی روسای فرهنگ و ارشاد در شهرستان ها برای تاسیس کانون های جدید  و بهره مندی از این این ظرفیت ها و قابلیت ها  را مورد توجه و تاکید قرار داد.

همچنین در ادامه «هاشم شیرازیان»، مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی نیز در این جلسه به اهمیت اقدامات کانون‌ها و ثبت آن در سامانه بچه های مسجد اشاه کرد و گفت: سومین رویداد ملی فهما با شعار به توان مردم آغاز شده و تا پایان آذرماه ادامه دارد.

وی حمایت کانون ها را در قالب سامانه بچه های مسجد و کسب امتیاز ثبت فعالیت ها در سه شبستان و 12 رواق و بیش از 40 برنامه تعریف شده زیر مجموعه این روافق ها اعلام کرد.

وی از ثبت 6 هزار و 236 برنامه در سامانه بچه های مسجد توسط فعالان کانون های استان خبر داد.

شیرازیان  ضمن قدردانی از حمایت های فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از فعالیت های  کانون های مساجد، خواستار حمایت بیشتر شد و گفت:  امسال توانستیم تجهیزاتی به ارزش 100 میلیون تومان از سوی استانداری و فرهنگ و ارشاد اسلامی در قالب تجهیزات نرم افزاری جذب و تهیه کنیم که به کانون های واجد شرایط اهدا می شود.

وی همچنین سهمیه  تاسیس کانون  تا پایان سال جاری را 34 باب  اعلام کرد و گفت: این کانون ها در شهرستانهای مختلفاستان راه اندازی می شود که تا مبلغ  13 میلیون ریال  حمایت اولیه می شوند.


در این جلسه کارشناسان حوزه های مختلف ستاد فهمای خراسان شمالی گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه های مربوطه ارائه کردند.