همدلی مساجد در لبیک به نهضت مواسات/ کمک مومنانه بچه‌های مسجد برای ماه صفر

همدلی مساجد در لبیک به نهضت مواسات/ کمک مومنانه بچه‌های مسجد برای ماه صفر

تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
حجت‌الاسلام شمس اعلام کرد: در لبیک به مطالبه رهبری درباره استمرار مسجدمحورِ نهضت مواسات، مقرر است با همکاری ۳۶ مسجد پیرامون مسجد سیدالشهداء (ع) این رزمایش را در ماه صفر اجرا کنیم.

حجت الاسلام «امیر شمس» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان از اختصاص فضایی در مسجد سیدالشهدا(ع) (واقع در بزرگراه همت غرب، شهرک امید) به واکسیناسیون کرونا خبر داد و اظهار کرد: با تعاملی که با مرکز اورژانس کشور صورت گرفته، مقرر شد این مکان که قبلا به اجرای طرح «شهید سلیمانی» اختصاص یافته بود به این اقدام اختصاص یابد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «خدام الحسین(ع)» مسجد سیدالشهدا(ع) بیان کرد: به منظور تحقق تاکید مقام معظم رهبری  مبنی بر استمرار رزمایش مواسات و کمک های مومنانه، قرار است به مناسبت ماه صفر با همکاری ۱۲ مسجد محوری و ۳۶ مسجد پیرامون مسجد سیدالشهدا(ع) رزمایش مواسات و کمک های مومنانه را انجام دهیم. ضمن اینکه مسجد سیدالشهدا(ع) از ابتدای سال تاکنون در دو مرحله بسته معیشتی میان ۱۷۸ خانواده نیازمند و کسانی که در کرونا متضرر اقتصادی شدند، توزیع کرده است.

 
 
حجت الاسلام شمس تاکید کرد: مسجد سیدالشهدا(ع) در عزاداری دهه اول ماه محرم، ۱۲هزار پرس اطعام حسینی را با رعایت پروتکل های بهداشتی میان خانواده های بی بضاعت توزیع کرد و بنا داریم در ماه صفر نیز مراسم عزاداری برگزار کنیم.
 
 
وی ضدعفونی کردن معابر، پمب بنزین ها، خیابان ها، توزیع غذای حضرتی برای بیماران کرونایی، تهیه آبمیوه و تولید ماسک، توزیع بیش از ۲۰​ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده میان اهالی محله را بخشی از فعالیت های فعالین این کانون فرهنگی هنری از ابتدای شیوع بیماری کرونا برشمرد و تصریح کرد: با هماهنگی دفتر تهران آستان قدس رضوی، نیز اقدام به توزیع غذای حضرتی بین بیماران کرونایی در بیمارستان ها کرده ایم به گونه ای که در هفته دو هزار غذای حضرتی میان بیماران توزیع می شد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری خدام الحسین(ع) خاطر نشان کرد: تهیه و تولید ماسک هم از جمله فعالیت های کار گروه جهادی فعالین کانون خدام الحسین(ع) مسجد سیدالشهدا(ع) بوده است و در ماه محرم نیز این رویکرد در مسجد ادامه یافت، به طوری که از ابتدای محرم فعالین مسجد اقدام به تهیه و توزیع اقلام بهداشتی کردند. 

 

وی تاکید کرد: علاوه بر این، فعالان این کانون مسجدی در اوج بیماری کرونا تهیه و توزیع روزانه دو هزار بطری آبمیوه استریل شده و تازه با رعایت موارد بهداشتی برای بیماران کرونایی و کادر درمانی در بیمارستان‌های تهران را انجام می داد.

 

 

 

پایان پیام/ 40