کاهش آسیب‌های اجتماعی به همت بچه‌های کانون «شهید سلیمانی»

کاهش آسیب‌های اجتماعی به همت بچه‌های کانون «شهید سلیمانی»

تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
کانون فرهنگی هنری «شهید سلیمانی» در جوار مسجد شهدای یزد علی‌رغم نوپایی و سابقه کم، توانسته با عزم بچه‌های مسجد هم به کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک و هم سیره و مکتب سردار دل‌ها از زوایای مختلف را پیاده‌سازی کند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون های فرهنگی هنری مساجد در دوره کرونا در کنار پیگیری فعالیت های معمول و کارویژه های تعیین شده در فضای مجازی، قابلیت ها و توانمندی های دیگر خود ازجمله گره گشایی از مشکلات مردم را نشان دادند و توانستند تا حدی مطلوبی هم دوشادوش کادر درمان فعالیت کنند و هم از بار مشکلات اقتصادی ناشی از شیوع کرونا تا حدی کم کنند. ازجمله این کانون ها، کانون فرهنگی هنری «شهید سلیمانی» در جوار مسجد شهدای یزد است که علی‌رغم نوپایی و جدیدالتاسیس بودن، توانسته بسیار موثر عمل کند.

 

حجت الاسلام «حسین کارگر» با بیان اینکه این کانون فرهنگی هنری در منطقه ای کم‌برخوردار و پرآسیب فعال است، گفت: نخبگان منطقه در این کانون حضور و عضویت دارند و در عرصه هایی همچون عمران و آبادانی، مقابله با آسیب های اجتماعی نیز در کنار فعالیت های فرهنگی هنری فعالیت می کنند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «شهید سلیمانی» (در جوار مسجد شهدای یزد) با بیان اینکه جمعیت منطقه بکر و دست نخورده است، تصریح کرد: 10 15 مسجد در منطقه با این کانون متصل هستند. همچنین، مجمع روحانیون را داریم که نظرات مساجد در این مجمع مطرح می شود.

 

به گفته وی برگزاری مراسم نیمه شعبان، 30 شب برنامه ماه مبارک رمضان در بوستان های پرآسیب، اجرای برنامه های شاد با محور جذب نوجوانان به مسجد، شناسایی خانواده های آسیب پذیر و رسیدگی به آنها، شناسایی نخبگان محلی و استعدادهای ممتاز فعالیت های علمی فرهنگی هنری، برگزاری چندین کارگاه آموزشی، پیش بینی برگزاری دوره های تخصصی معارف زندگی و شناسایی محرومان و برقراری ارتباط مردم به عنوان مطالبه‌گر با نهادهای مختلف از دیگر اقدامات این کانون در همراهی و همکاری با دیگر نهادهای مسجد شهدای یزد است.

 

حجت الاسلام کارگر لبیک به مطالبه مقام معظم رهبری درباره نهضت مواسات و شرکت در مهرواره «اوج» را رویکرد جدید این کانون فرهنگی هنری و بچه های مسجد معرفی و تاکید کرد: کانون شهید سلیمانی یکی از زیرمجموعه های قرارگاه «علی بن موسی الرضا (ع)» است؛ این قرارگاه 9 مجمع دارد که یکی از مجامع آن همین کانون فرهنگی هنری است و در طرح های مختلف مشارکت دارد.

 

وی با بیان اینکه به عنوان امام محله پای کار بچه های مسجد ایستاده‌ام، ابراز کرد: یکی از فعالیت های ما این است که مجموعه هایی که با مردم سروکار داشته و به هر دلیلی تعطیل شده اند را با مطالبه گری به فعالیت مجدد بازمی گردانیم و کمک های خیرانه را نیز بای رفع مشکلات مردم جذب می کنیم.

 

وی درباره برنامه های این کانون مسجدی برای ترویج مکتب شهید سلیمانی، تاکید کرد: پیاده کردن مکتب شهید سیلمانی از زوایای مختلف برنامه ما در این کانون مسجدی است، در این راستا بر ظرفیت نسل جوان و هدایت آنها تمرکز داریم.

 

حجت الاسلام کارگر با بیان اینکه برنامه ما شبکه سازی فعالیت های فرهنگی هنری مساجد محله امام رضا (ع) (کشتارگاه قدیم) با محوریت کانون «شهید سلیمانی» است، گفت: با این رویکرد از فعالیت جزیره ای و موازی کاری پرهیز می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید سلیمانی با بیان اینکه پرهیز از کلیشه ها به فعالیت کانون های مساجد رونق می دهد، تصریح کرد: با پرهیز از همین کلیشه ها و هم‌افزایی با دیگر نهادهای مسجدی همچون بسیج و همکاری مسجدی ها توانسته ایم با بسیاری از آسیب های اجتماعی در سطح منطقه مبارزه کنیم. اجرای طرح رحماء و ارائه خدمات به نیازمندانی از برادران افغانستانی که اکثراً از اهل سنت هستند، ایجاد مشاغل خانگی، تهیه جهیزیه، پیگیری احداث خانه سلامت و تلاش برای ایجاد امنیت پایدار در منطقه از خروجی های این هم افزایی و همکاری است.

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/ 9