فرصت شورای انقلابی و مومن که ایجاد شده بهترین راهکار برای حمایت از مساجد است

فرصت شورای انقلابی و مومن که ایجاد شده بهترین راهکار برای حمایت از مساجد است

تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
حجت الاسلام امیدی گفت: فرصت شورای انقلابی و مومن که ایجاد شده بهترین راهکار برای حمایت از مساجد است و فرصت فراهم شده است که عزیزان دغدغه و مطلب خود را مطرح کنند تا پیگیر رفع مشکلاتشان باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «حسین امیدی»، امروز (شنبه 20 شهریور) در جلسه هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری منتخب شیراز با رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز که در شورای اسلامی شهر شیراز برگزار شد، گفت: این جلسه پیرامون گفتگوی امر مسجد و مسائل فرهنگی و اجتماعی شهر شکل گرفته است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس اضافه کرد: سال ها منتظر بودیم فضایی ایجاد شود که در محیط شورای اسلامی شهر با نمایندگان مردم گفت و گو شکل گیرد و پیرامون مسجد صحبت شود.

وی با اشاره به اینکه در این شورا عزیزان مومن، متدین و پای کار انقلاب و اسلام حضور یافتند و زمینه توجه به مسجد بیش از پیش فراهم شده است، تاکید کرد: مهندس تذروی و مهندس سلطانی در امر مسجد محوری باید بسیار خوب فعال هستند.

حجت الاسلام امیدی با تاکید بر اینکه اگر بناست تحولی ایجاد شود باید این تحول از دل مسجد شکل گیرد و اگر قرار است آسیب ها از بین برود باید مبنا بر محور بودن مساجد را قرار داد، اضافه کرد: مسائل و دغدغه های کانون ها در هر محله ای به شکل ویژه دیده شود.

وی افزود: مدل طرح های مسجد محوری با حدود 50 مسجد شکل می دهیم و بعد به باقی مساجد تسری خواهیم داد.

حجت الاسلام امیدی گفت: رویکرد کلی دولت این بوده که در مسائل فرهنگی ورود نداشته باشد، اما فرصت شورای انقلابی و مومن که ایجاد شده بهترین راهکار برای حمایت از مساجد است و فرصت فراهم شده است که عزیزان دغدغه و مطلب خود را مطرح کنند تا پیگیر رفع مشکلاتشان باشیم.

وی با اشاره به اینکه بخش اعظمی در جامعه بانوان هستند، افزود: بانوان حاضر در جلسه به طرح مسائل بانوان در مساجد بپردازند.

پایان پیام/ 130