میزبانی کانون «دوستان آسمانی» از عزاداران در سالروز شهادت حضرت رقیه (س)

میزبانی کانون «دوستان آسمانی» از عزاداران در سالروز شهادت حضرت رقیه (س)

تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
گواهیان گفت: مراسم عزاداری سالروز شهادت حضرت رقیه (س) با حضور بچه های مسجد در کانون فرهنگی و هرنی «دوستان آسمانی» جهرم برگزار شد.

«مسعود گواهیان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: حضرت رقیه (س) به عنوان سفیری کوچک از خاندان امام حسین (ع) در شام بود که در واقعه عاشورا تنها سه سال از زندگی او می گذشت.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» افزود: رقیه (س) پس از شهادت امام حسین (ع) توسط سپاه یزید به اسارت گرفته می شود و سپس در خرابه های شام به شهادت می رسد.

 

وی با اشاره به اینکه جریان کربلا محدود به واقعه عاشورا نیست، عنوان کرد: نهضت امام حسین (ع) با اسارت گرفته شدن خاندان ایشان و سپس نقش بیدارگری حضرت زینب (س) ادامه پیدا می کند.

 

گواهیان با اشاره به اینکه رخدادهایی که بر خاندان سیدالشهدا (ع) گذشته را باید برای نسل های جامعه بازگو کرد، گفت: کانون های مساجد در انتقال پیام عاشورا سهم بسزایی داشته که در این میان کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» با برگزار محافل سخنرانی و سوگواری ایام محرم و صفر به این مهم اهمیت داده است.

 

وی خاطرنشان کرد: همچنین در سالروز شهادت حضرت رقیه (س) نیز این کانون فرهنگی و هنری میزبان عزاداران بود که در شب گذشته با حضور بچه های مسجد برگزار شد.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» جهرم ادامه داد: این مراسم با سخنرانی تشکریان از طلاب حوزه علمیه و مرثیه خوانی میرزایی از ذاکران اهل بیت (ع) انجام شد که با استقبال بچه های مسجد رو به رو بود.

 

گواهیان در پایان از حضور بچه های مسجد در این مراسم که با رعایت شیوه نامه های بهداشتی همراه بود، قدردانی کرد.

 

پایان پیام/ 691