دستگاه های فرهنگی در حد توان کمک کار کانون مساجد باشند

دستگاه های فرهنگی در حد توان کمک کار کانون مساجد باشند

تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
هاشمی گفت: دستگاه های فرهنگی در حد توان کمک کار کانون مساجد به عنوان نهاد مردمی و پایگاه مقدس باشند و به این نهاد و بچه مسجدی ها کمک کنند.

«سید حمید هاشمی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان مازندران اظهار کرد: امروزه بیش از هر زمان دیگری نیازمند حضور جوانان و نوجوانان در برنامه های فرهنگی و ارزشی و تلاش برای روحیه انقلابی گری و کارهای ارزشی هستیم و باید در این بخش هر نهادی براساس برنامه ریزی وارد عمل شود.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری شهید هاشمی نژاد بهشهر افزود: حضور جوانان و نوجوانان در مساجد گامی مهم برای تربیت دینی آنان است که امیدواریم خانواده ها با اهتمام به این امر مهم در این بخش تلاش بیشتری انجام و فرزندان را به سمت مساجد و برنامه های مسجدی سوق دهند.

 

وی خاطر نشان کرد: تلاش برای جذب جوانان و نوجوانان به مساجد و کارهای فرهنگی و هنری و ارزشی در این مکان مقدس برنامه مهمی است که همواره در دستور کار است و تا قبل از شیوع کرونا برنامه های متعددی در این بخش انجام و از کانون های پیشتاز در امور فرهنگی مختلف بوده ایم و البته همچنان به صورت محدود ادامه دارد.

 

هاشمی با بیان اینکه کانون فرهنگی هنری مساجد با اعتبارات ناچیز تغذیه  می شود؛ گفت: دستگاه های فرهنگی در حد توان کمک کار کانون مساجد به عنوان نهاد مردمی و پایگاه مقدس باشند و به این نهاد و بچه مسجدی ها کمک کنند.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری شهید هاشمی نژاد بهشهر افزود: برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، دوره های مختلف امور قرآن، برپایی اردوهای زیارتی و سیاحتی و بهره‌مندی از فعالیت‌های ورزشی و فوق‌برنامه‌ای و برگزاری مناسبت های ملی و مذهبی از جمله برنامه های مهم فرهنگی و هنری ما در طول سال است که با اندک اعتبارات و اغلب با حضور خیران اجرایی می‌شود و لذا نیازمند حضور فعال نهادهای فرهنگی برای کمک به جوانان و نوجوانان هستیم.

 

وی یادآور شد: هدایت جوانان و نوجوانان به کانون مساجد و مشارکت فعالانه در برنامه های فرهنگی و هنری در کنار برنامه های تبلیغی و مذهبی می تواند در هدایت آنان به سمت نیکی ها و توسعه و پیشرفت موثر باشد که در این راستا باید با برنامه ریزی و البته تزریق اعتبارات مناسب اقدام شود.

 

 

 

پایان پیام/ 175