تجليل از خانواده شهيد «جهانگير صدقي ده‌زياري» با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي

تجلیل از خانواده شهید «جهانگیر صدقی ده‌زیاری» با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
در ادامه سلسله برنامه‌هاي فاز دوم طرح ملي سه‌شنبه‌هاي تکريم و با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از خانواده شهيد «جهانگير صدقي ده‌زياري» تجليل به عمل مي‌آيد.

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، در ادامه سلسله برنامه‌های فاز دوم طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم و با عنوان شکوه مادری»، با حضور مجازی «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، 23 شهریور ماه از خانواده شهید «جهانگیر صدقی ده‌زیاری» تجلیل به عمل می‌آید.

شهید «جهانگیر صدقی ده‌زیاری» در 25 فروردین ماه 1345 در خانواده ای مستضعف و مذهبی در روستای ده زیار از بخش چترود دیده به جهان گشود. وی در اوج جوانی درس را رها کرده و با جملاتی از قبیل: «کلاس ما جبهه و معلم ما امام حسین (ع) می باشد»«، درس آزاد مردی را به ما آموخت» و ... جنگ با صدامیان را همان جنگ با یزیدیان زمان امام حسین (ع) توصیف می کرد.


آن شهید با این خصوصیات پا به عرصه جنگ ونبرد گذاشت و پس از گذراندن آموزش‌های مداوم به عنوان مربی آموزشی مخابرات مشغول شد و در چندین عملیات از جمله والفجر8، کربلای 4و5 بیسیم‌چی فرماندهی لشکر 41 ثارالله حاج قاسم سلیمانی بود. با توجه به کارنامه درخشان، صداقت، امانت‌داری، تقوا و تلاش شبانه روزی که داشت، مسئول آموزش مخابرات لشکر 41 ثارالله شد.


این گزارش می افزاید: او جوانی با اخلاق و مهربان بود، به پدر و مادر و بزرگترهای خود احترام می‌گذاشت و زمانی که از جبهه به مرخصی می آمد به والدین خود در قالی‌بافی کمک می کرد. از نظر ایمان و تقوا زبانزد بود، واجبات را هرگز ترک نمی‌کرد و دیگران را تشویق به انجام واجبات می‌کرد. همیشه و در همه جا حتی در جبهه و جنگ چهره خندانی داشت.


سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در سرکشی از خانواده شهید صدقی به دِه زیار آمده و گفتند: در چندین عملیات که من و شهید صدقی با هم بودیم وی چهره خندان و بشاشی داشت و با این کار به دیگران رزمندگان روحیه می بخشید. شهید جهانگیر صدقی عاشق شهادت و آرزومند نوشیدن جام شهادت از دست ساقی کوثر بود.

سرانجام شهید جهانگیر صدقی که برای راه‌اندازی شبکه مخابراتی به طرف بانه (عملیات کربلای 10) در حرکت بود توسط هواپیماهای دشمن به شهادت رسید. اوعلاقه خاصی به امام حسین(ع) داشت و همیشه از مصائب حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) سخن می گفت و در زمان شهادت همچو مولایش حضرت اباعبدالله الحسین(ع) سر به بدن نداشت.

گفتنی است مردم‌ ولایت‌مدار روستای ده‌زیار در سال‌های دفاع مقدس 8 شهید سرافراز را به اسلام و انقلاب تقدیم کردند، شهیدان احمد درانی‌نژاد، جهانگیر صدقی، حسین پوراسترآبادی، عباس افضلی، غلامحسین صدقی، علی تیکدری‌نژاد، عبدالرضا افضلی و شهید علیرضا خسرویان از شهدای هشت سال جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس هستند.