جریان سازی و تولید دانش‌محور رویکرد انعکاس خبری از فهمای ۱۴۰۰ باشد

جریان سازی و تولید دانش‌محور رویکرد انعکاس خبری از فهمای ۱۴۰۰ باشد

تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
حمایت و معرفی ظرفیت‌های بچه‌های مسجد، الگوسازی، جریان‌سازی و تولید دانش از جمله اولویت‌هایی است که در انعکاس مطالب مرتبط با فهمای ۱۴۰۰ باید در خبرگزاری شبستان مورد اهتمام و توجه قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، جلسه تشریح فهمای 1400 پیش از ظهر امروز (دوشنبه، ۲۲ شهریور) با حضور «مرتضی طاهریان»، معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد فهما و سردبیر خبرگزاری شبستان، «سعیدسعادتی»، معاون فرهنگی و هنری و «جوادعبادی»، سرپرست اداره کل آموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات ستاد فهما برای خبرنگاران خبرگزاری شبستان به صورت مجازی برگزار شد.

 

در این نشست مجازی «مرتضی طاهریان»، با اشاره به ظرفیت های قابل توجه بچه های مسجد، اظهار کرد: ضرورت دارد خبرنگاران خبرگزاری شبستان و رسانه ها نسبت به شناساندن این قابلیت ها و ظرفیت ها اهتمام داشته باشند.

 

 سردبیر خبرگزاری شبستان حمایت از  ظرفیت بچه های مسجد را ماموریت خبرگزاری شبستان دانست که ضرورت دارد از زوایه فعالیتشان مورد توجه قرار گیرد و افزود: تهیه گزارش از فعالیت کانون های برتر، مصاحبه با کارشناسان و مسئولان پیرامون فعالیت کانون ها و نیز طرح ملی فهمای 1400 از جمله اقداماتی است که باید مورد توجه خبرنگاران خبرگزاری شبستان قرار گیرد.

 

 

 

در ادامه این نشست مجازی «سعید سعادتی» با اشاره تقویت کانون های فرهنگی هنری مساجد را یکی از ضرورت هایی دانست که باید مورد اهتمام خبرنگاران خبرگزاری شبستان قرار گیرد و گفت: از اکنون که تا پایان رویداد ملی فهمای۱۴۰۰، 90 روز فرصت است، لازم است که خبرنگاران با هدفگذاری کمی و کیفی برای تهیه خبر پیرامون این رویداد اهتمام داشته باشند.

 

معاون فرهنگی و هنری ستاد فهما موضوع «جریان سازی» میان عموم مردم پیرامون فعالیت کانون های مساجد را به عنوان یکی از رویکردهای مورد توجه دانست و تصریح کرد: قابلیت و ظرفیت کانون های مساجد هنوز در میان بسیاری از مسئولین و دستگاه ها و نهادها ناشناخته است و با مطلوب فاصله داریم،بنابراین باید جریان سازی میان مسئولین اعم از ائمه جماعات، نمایندگان مجلس و مدیران دستگاه ها و  نهادها در مورد رویداد ملی فهما و نیز فعالیت کانون ها صورت گیرد.

 

 

 

 

وی «الگوسازی» کانون های فرهنگی هنری مساجد را از دیگر رویکردهای مورد توجه نام برد و اذعان کرد: معرفی کانون های فرهنگی هنری مساجد و شناساندن فعالیت تخصصی آنها در رواق های مختلف موضوع دیگری است که باید مورد اهتمام قرار گیرد. ضمن اینکه باید کانون های الگو  و  رواق های فعال به صورت شبکه ای با یکدیگر مرتبط شوند و انتقال تجارب داشته باشند.

 

سعادتی «تولید دانش» با بهره گیری از ظرفیت صاحب نظران و چهره های هنرمند انقلابی در حوزه فیلم و مسجد  را یکی دیگر از برنامه هایی نام برد که خبرگزاری شبستان باید آن را پیگیری کند.

 

معاون فرهنگی و هنری ستاد فهما بر لزوم هم افزایی با دیگر دستگاه ها در معرفی کانون ها و دستاوردهایشان  تاکید کرد و گفت: خبرگزاری شبستان باید در مورد انگیزه بخشی و افزایش شناخت مردم از فعالیت های کانون های مساجد برنامه ریزی داشته باشد.

 

در ادامه این نشست «جوادعبادی» به معرفی سامانه بچه های مسجد پرداخت و گفت: اخبار و فعالیت کانون های مساجد، امتیازات کانون ها در شهرستان ها و استان ها، بانک اطلاعات کانون های مساجد، خدمات کانون ها در شهرستان ها و استان ها از جمله بخش های این سامانه است.

 

پایان پیام/ 40