آیین سالروز شهادت امام حسن (ع) در کانون های مساجد جهرم برگزار شد

آیین سالروز شهادت امام حسن (ع) در کانون های مساجد جهرم برگزار شد

تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
نعمت اللهی گفت: همزمان با سالروز کریم اهل بیت (ع)، حضرت امام حسن مجتبی (ع) با حضور بچه های مسجد در کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان جهرم برگزار شد.

«محسن نعمت اللهی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با تسلیت سالروز شهادت امام حسن مجتبی (ع)، گفت: در سالروز شهادت دومین امام شیعیان جهان حضرت امام حسن مجتبی (ع) آیین های سوگواری و عزاداری در کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان جهرم برگزار  شد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جهرم افزود: این مراسم در کانون فرهنگی و هنری «شهید علی اکبر رحمانیان» به مدت 2 شب و با نوحه خوانی ذاکران اهل بیت (ع) انجام شد.

 

وی بیان کرد: همچنین در مراسمی به همت بچه های مسجد در کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی»، آیین سوگواری و عزاداری سالروز شهادت سلاله پاک رسول الله (ع) برگزار شد.

 

نعمت اللهی ادامه داد: در این برنامه، تشکریان از طلاب حوزه علمیه و عضو این کانون فرهنگی و هنری به سخنرانی پرداخت و میرزایی از ذاکران اهل بیت (ع) نوحه سرایی کرد.

 

وی اظهار کرد: کانون فرهنگی و هنری «الزهرا (س)» نیز دیگر کانونی بود که در این مناسبت با برگزاری آیین سوگواری و عزاداری نسبت به این امام همام ادای احترام کرد.

 

نعمت اللهی خاطرنشان کرد: نظیر چنین برنامه ای در کانون های فرهنگی و هنری مساجد در بخش های «کردیان» و «سیمکان» جهرم نیز برگزار شد و بچه های مسجد در این برنامه ها با برگزاری آیین های سینه زنی و سخنرانی در رثای امام حسن مجتبی (ع) به سوگ نشستند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جهرم عنوان کرد: سایر کانون های مساجد در شهر جهرم نیز با برگزاری مراسم سخنرانی و مرثیه سرایی پس از اقامه نماز جماعت در برگزاری این مناسبت برای فرزند زاده رسول خدا (ع) سهیم شدند.

 

به گزارش شبستان، امام حسن مجتبی (ع)، در 15 ماه مبارک رمضان سال سوم هجری، در شهر مدینه منوّره چشم به جهان گشود. هفت سال از عمر شریفش مصادف با حیات پربار خاتم الانبیاء (ص) بود. پدر گرامی اش امام علی (ع) و مادر ارجمندش حضرت فاطمه زهرا (س)، دختر پیامبر خدا است.

 

تنها کنیه امام مجتبی (ع)، «ابو محمّد» است ولی در القاب حضرت تعابیر مختلفی ذکر شده که مشهورترین آن «تقیّ»، «زکیّ»، «سیّد»، «سبط» و «ولیّ» است.

 

امام حسن (ع) روز پنجشنبه هفتم صفر و به قول دیگر در آخر ماه صفر سال 49هجری قمری در سن 47 سالگی بر اثر زهری که به او خوراندند به شهادت رسید و در قبرستان بقیع (واقع در مدینه) به خاک سپرده شد.

 

پایان پیام/ 691