طرح «هر کوچه یک حسینیه» در کانون «امام صادق (ع)» به اجرا در آمد

طرح «هر کوچه یک حسینیه» در کانون «امام صادق (ع)» به اجرا در آمد

تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
صادقی از اجرای طرح «هر کوچه یک حسینیه» به همت بچه های مسجد در کانون فرهنگی و هنری «امام صادق (ع)» خبر داد.

«جواد صادقی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: برنامه «هر کوچه یک حسینیه» به دلیل شیوع کرونا و محدودیت در برگزاری عزاداری سیدالشهدا (ع) در فضای بسته، از سال گذشته در سراسر کشور رونق گرفته و همچنان در برخی از شهرها به اجرا در می آید.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «امام صادق (ع) جهرم افزود: در سالروز شهادت امام حسن مجتبی (ع) و به همت بچه های مسجد در کانون فرهنگی و هنری «امام صادق (ع) شهرستان جهرم نیز طرح «هر کوچه یک حسینیه» به اجرا در آمد.

 

وی با اشاره به اینکه این برنامه با گرامی داشت یاد و خاطره شهید «احمد صادقی» برگزار شد، بیان کرد: برنامه «هر کوچه یک حسینیه» در جنب منزل این شهید بزرگوار و با حضور خانواده شهید، بچه های مسجد و همسایگان انجام شد.

 

صادقی خاطرنشان کرد: در این برنامه که با نوحه سرایی و مرثیه خوانی ذاکران اهل بیت (ع) برگزار شد، شرکت کنندگان در رثای امام حسن مجتبی (ع) به سینه زنی پرداختند.

 

وی عنوان کرد: این برنامه با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی با چینش منظم صندلی و... توسط بچه های مسجد در کانون فرهنگی و هنری «امام صادق (ع)» اجرا شده است.

 

به گزارش شبستان، پیش از این نیز کانون فرهنگی و هنری «پیمان غدیر» جهرم از سال گذشته اقدام به برگزاری برنامه «هر کوچه یک حسینیه» کرده بود که همچنان نیز ادامه دارد.

 

این طرح در پی شیوع بیماری کرونا و به منظور جلوگیری از اوج گرفتن این بیماری به اجرا در آمده و در هر کوچه اهالی آن با رعایت پروتکل های بهداشتی و با حضور مداحان به سوگواری در مقابل منازل شهدا پرداخته و عزای حسینی را با عمل به سفارش ائمه اطهار همچون سال های گذشته زنده نگه داشتند.

 

پایان پیام/ 691