مستند «روایت شیدایی» به همت کانون «دوستان آسمانی» تولید شد

مستند «روایت شیدایی» به همت کانون «دوستان آسمانی» تولید شد

تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
گواهیان گفت: مستند «روایت شیدایی» کاری از گروه رسانه ای کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» جهرم تولید شد.

«مسعود گواهیان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: مستند «روایت شیدایی» تولید شده در گروه رسانه ای «ماح» وابسته به کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» است که روایت پدر شهیدان مصطفی دخت از فرزندان شهیدش است.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» جهرم افزود: در این مستند، «عبدالحسین مصطفی دخت» از نحوه و سیره زندگی شهیدان محمدرضا و ابراهیم مصطفی دخت و فداکاری های آنان در جبهه های حق علیه باطل سخن می گوید.

 

وی بیان کرد: شهید «ابراهیم مصطفی دخت» علاوه بر حضور فعال در عرصه ایثار و مجاهدت، به عنوان خبرنگار روزنامه «رسالت» در شهرستان جهرم فعالیت داشت و شهید «محمدرضا مصطفی دخت» نیز از دلاورمردانی بود که پیش از انقلاب در صف مجاهدان و مبارزان علیه رژیم منحوس پهلوی به مقابله با ظلم و جور زمان پرداخت و پس از آن نیز در جنگ تحمیلی و همگام با شهید چمران به میدان رفت و در دفاع از آرمان های نظام و انقلاب به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» با اشاره به عوامل تولید مستند «روایت شیدایی» عنوان کرد: این مستند به کارگردانی «عباس رحمانیان» تولید شده و تصویربرداری آن را «علی رحمانیان» و «محمدرضا قنبرنژاد» بر عهده داشته است.

 

به گزارش شبستان، پاسدار شهید «محمدرضا مصطفی دخت» سال ۱۳۵۹ در منطقه پاوه به هم قطارانش پیوست و معلم شهید «ابراهیم مصطفی دخت» نیز سال ۱۳۶۲ در عملیات خیبر به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

همچنین «عبدالحسین مصطفی دخت» پدر شهیدان محمدرضا و ابراهیم مصطفی دخت ۲۱ شهریورماه و در سن ۹۳ سالگی به دلیل کهولت سن در گذشت.

پایان پیام/ 691