فراخوان اولين سوگواره سرود استاني اربعين در چهارمحال و بختياري منتشر شد

فراخوان اولین سوگواره سرود استانی اربعین در چهارمحال و بختیاری منتشر شد

تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
مظاهري گفت: در راستاي هرچه باشکوه تر برگزار شدن آيين سوگواري اربعين سيد و سالارشهيدان در چهارمحال و بختياري اولين سوگواره سرود استاني اربعين برگزار مي شود.

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما)، «محمدرضا مظاهری» مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان چهار محال و بختیاری با اشاره به فعالیت‌های بچه‌های مسجد به مناسبت ایام اربعین حسینی در سطح این استان اظهار کرد: با هدف تولید آثار فاخر سرود با موضوع اربعین و شهدای کربلا، ستاد هماهنگی کانون های مساجد  چهارمحال و بختیاری با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی و سازمان بسیج هنرمندان استان اولین سوگواره سرود استانی اربعین را برگزار می کند.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان چهارمحال و بختیاری افزود:  اولین سوگواره سرود استانی اربعین استان چهارمحال و بختیاری در محورهای رویداد جهانی پیاده روی اربعین، سیره امام حسین (ع)، شهدای کربلا، ایثار و شهادت برگزار می‌شود.


وی در ادامه گفت: اشاعه وگسترش فرهنگ ناب ایثار و وشهادت، ترغیب وتشویق مربیان وهنرمندان فعال جهت تولید آثار فاخر وارزشمند سرود با محوریت اربعین، شهدای کربلا، ایجاد رقابت سالم به منظور کشف و شناسایی استعدادهای برتر فعالان سرود، ایجاد انگیزه مضاعف در میان نوجوانان و جوانان برای ورود جدی به عرصه فعالیت های فرهنگی و هنری و معرفی ظرفیت های ارزشمند هیئات مذهبی و کانون‌های فرهنگی و هنری به مدیران ، مسئولین وعموم مردم از اهداف برگزاری این سوگواره است.

مظاهری ادامه داد: کلیه گروه‌ها می توانند آثار خود رادر دو بخش اصلی: با موضوعات (رویداد اربعین و شخصیت و سیره عملی امام حسین (ع)) و ویژه: با موضوعات ایثار وشهادت (دفاع مقدس ، مدافعان حرم)، امر به معروف ونهی از منکر و شهدای کربلا به دبیرخانه سوگواره ارسال کنند.

وی با اشاره به اینکه علاقمندان به شرکت در  اولین سوگواره سرود استانی اربعین استان چهارمحال و بختیاری می توانند آیین نامه  را از نشانی  uplood.ir/4VKD دریافت نمایند، افزود: پس از انتشار فراخوان، گروه های سرود تا 15 مهرماه (پایان ماه صفر) فرصت دارند، سرود های خود (به هرتعداد و در هر دوبخش) را با موضوعات و محورهای یاد شده در قالب لوح فشرده به دبیرخانه سوگواره تحویل داده و یا از طریق شبکه های اجتماعی به نشانی shamim_arbaein@ ارسال نمایند.
 
 
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه سوگواره در دو رده سنی 10 سال تا 18 سال  و 18 تا 35 سال ویژه برادران برگزار می شود، ادامه داد: پس از دریافت آثار، سرودها جهت بررسی در اختیار هیأت داروران قرار خواهد گرفت و 3 سرود برتر هر رده سنی جهت حضور در آیین اختتامیه دعوت خواهند شد.
 
وی در پایان افزود: آیین اختتامیه در تاریخ 22 مهرماه همزمان با سالروز شهادت امام حسن عسگری (ع) برگزار و از گروه های برتر تجلیل خواهد شد.