فعالیت‌های جهادی موکب ثارالله(ع) در اربعین ۱۴۰۰؛ از ساخت و ساز تا توزیغ غذا بین محرومان

فعالیت‌های جهادی موکب ثارالله(ع) در اربعین ۱۴۰۰؛ از ساخت و ساز تا توزیغ غذا بین محرومان

تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
تقیان با بیان اینکه محدودیت‌های کرونایی امکان حضور موکب «ثارالله(ع)» خوزستان را در اربعین ۱۴۰۰ به ما نداد، گفت: این موکب در داخل کشور برپا و در حوزه توزیع ماسک و غذای بیرون‌بر و فعالیت‌های جهادی خدمت‌رسانی می‌کند.

«مهدی تقیان» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان درباره برنامه های موکب «ثارالله(ع)» استان خوزستان برای اربعین 1400، اظهار کرد: با توجه به شرایط ناشی از محدودیت های کرونایی و عدم امکان همراه بردن وسایل توسط موکب های اربعین، مقرر است امسال این موکب که از مواکب الاتحاد ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور به شمار می شود در داخل کشور به عزاداران امام حسین (ع) خدمت رسانی کند.

 

مدیر موکب ثارالله(ع) استان خوزستان درباره برنامه های جایگزین این موکب، تصریح کرد: سال گذشته موکب در داخل کشور برپا شد و در محورهایی همچون توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده، آب معدنی، غذای بیرون‌بر و فعالیت های فرهنگی به عزاداران حسینی خدمات ارائه کرد.

 

وی ادامه داد: امسال هم موکب ثارالله(ع) در مسیر بین شهرستان گتوند و بخش عقیلی برپا می شود که توزیع مواد ضدعفونی کنده و ماسک، آب معدنی و غذای بیرون بر (روزانه هزار پرس غذای برای ناهار) به عزاداران حسینی خدمت رسانی می کند. 70 درصد از غذای نذری موکب میان محرومان توزیع می شود.

 

تقیان درباره بازه زمانی که موکب ثارالله(ع) در آن فعالیت می کند، گفت: از روز پنجشنبه، اول مهرماه این موکب برپا می شود و تا دوشنبه، 5 مهرماه همزمان با اربعین حسینی خدمت رسانی آن ادامه دارد.

 

وی با بیان اینکه سابقه فعالیت موکب ثارالله(ع) استان خوزستان به پنج سال قبل بازمی گردد، تاکید کرد: علاوه بر فعالیت هایی که در درون موکب انجام می شود، فعالیت های جهادی همچون ساخت یک باب آشپزخانه برای خانواده ای محروم با هزینه 5 میلیون تومانی نیز توسط موکب ثارالله(ع) در اربیعن 1400 انجام می شود.

 

گفتنی است، موکب ثارالله(ع) استان خوزستان پیش از کرونا در مسیر نجف به کربلا در عمود 235 به زائران حضرت سیدالشهداء(ع) خدمت رسانی می کرد و پس از شیوع کرونا و لغو سفر اربعین، فعالیت ها و خدمات خود را در داخل کشور ارائه می کند.

پایان پیام/ 9