راه یابی «دعوت» درجمع منتخبین مسابقه قرآنی ۱۴۵۵/فیلم سازی که موفقیت های هنری خود را مدیون نقش مسجد می داند

راه یابی «دعوت» درجمع منتخبین مسابقه قرآنی ۱۴۵۵/فیلم سازی که موفقیت های هنری خود را مدیون نقش مسجد می داند

تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
نیکجویان با بیان اینکه مسجد روحیه خودباوری، خلاقیت و هنری را در وجودش تقویت کرد، گفت: رویداد «فهما» و «کرونا» نیز موجب شدند تا تجربه فیلم‌سازی اعضای کانون فرهنگی هنری صمصام تور سیمرغ تقویت شود، و فیلم «دعوت»درجمع منتخبین مسابقه قرآنی۱۴۵۵قرار گیرد.

 خبرگزاری شبستان- مازندران؛ در عصر حاضر و فراوانی ابزارهای ارتباطات و رسانه در جهان، شاهد تغییر و تحولاتی در تولیدات رسانه‌ای هستیم، نکته جالب اینکه در میان انواع و اقسام تولیدات رسانه‌ای کلیپ و فیلم دارای جایگاه ویژه‌ای است.

 

فیلم کوتاه، مستند، کلیپ، انیمیشن و غیره همواره نظر بینندگان زیادی را به خود جلب می‌کند، می‌خواهیم درخصوص فیلمی کوتاه (پنج دقیقه‌ای) صحبت کنیم که افتخاری برای استان بود، فیلمی با عنوان «دعوت» که در مسابقات قرآنی ۱۴۵۵ از منتخبان بخش فیلم کوتاه بود.

 

نقش اول این فیلم مردی است که دخترش در بیمارستان بستری بوده و رو به مرگ است، پزشک برای عمل جراحی درخواست هزینه زیادی می‌کند، این پدر که اوضاع مالی خوبی ندارد، به ناچار به دیدار یک روحانی رفته و از او تقاضای کمک می‌کندروحانی هم می‌گوید؛ نگران نباش کمکت می‌کنم! ولی نتوانست کاری از پیش ببرد...

 

 پدر دوباره راهی بیمارستان می‌شود، متوجه می‌شود دخترش را به اتاق عمل بردند، از خوشحالی نزد روحانی برمی‌گردد تا تشکر کند، هنگام پخش اذان بود و روحانی می‌گوید؛ بیا نمازت را بخوان و خدا را شکر کن من واقعا کاری نکردم... در واقع خداوند کمکش کرده بود...

 

این فیلم کوتاه و آموزنده ساخته»محمود نیکجویان«کارشناس بازیگری و کارگردان و از فعالان مسجدی شهرستان سیمرغ، است که با همکاری بچه‌های مسجد موسسه فرهنگی شهید مطهری بابل به ثبت رسید و افتخارآفرین شد.

 

وی در گفت‌وگو با شبستان بیان می‌کند؛ سال ۱۳۹۰ بود که مسئولیت کانون شهید صمصام تور مسجد جامع شهرستان سیمرغ را برعهده گرفتم و آن را در کنار سایر فعالیت‌های هنری در موسسه آموزشی مهرنیاز در پیش گرفتیم، بر همین اساس اعضای کانون را دعوت کردم تا از  هنر هفتم بهره ببرند‌.

 

نیکجویان با اشاره به راه‌اندازی گروه فیلم‌سازی در کانون فرهنگی مسجد شهید صمصام تور سیمرغ ادامه می‌دهد؛ سال ۱۳۹۸ که جریانات فهما به‌وجود آمد، اقدام به ساخت فیلم کوتاه کردیم، فیلم های«غروب دریا »و  «تنها در خانه» ساخته شد، بعد از فهما نیز « رادیکال عشق» با موضوع روز معلم به ثبت رسید.

 

این فعال مسجدی تصریح می‌کند؛ در کانون گزارش کارها را به‌صورت تیمی ارائه داده و در بحث تبلیغات از موشن‌گرافی استفاده می‌شود، اعضای اصلی تیم ما پنج نفر هستند که مستقل بار آمد‌ه‌اند و در اینستاگرام و فضای مجازی شبکه فعالی دارند.

 

وی با بیان اینکه مسجد روحیه خودباوری، خلاقیت و  هنری را در وجودش تقویت کرد، عنوان می‌کند؛ رویداد «فهما» و «کرونا» دو عاملی بودند که موجب شدند تا تجربه فیلم‌سازی در اعضای کانون تقویت شود، چون برنامه‌ها به‌صورت حرفه‌ای و مجازی پیش رفت، فیلم‌های «رادیکال عشق» و «دعوت» در این دوران ساخته شد  .

 

نیکجویان با اشاره به جزییاتی از ساخت فیلم کوتاه «دعوت»، اضافه می‌کند؛ در این فیلم خودش کارگردان و بازیگر، «سید مرتضی حسین نیا» نویسنده و کارگردان است، بچه‌های کانون شهید مطهری بابل نیز از عوامل سازنده این فیلم آموزنده پنج دقیقه‌ای هستند.

 

به گزارش شبستان؛ این‌ کارگردان ۵۰ ساله اهل سیمرغ در حال حاضر پنج فیلم‌نامه آماده ساخت دارد، وی علت موفقیت خود را شرکت در فعالیت‌های مسجدی با بهره‌گیری از ظرفیت و ایده‌های ناب مسجد می‌داند. و معتقد که مسجد محیطی سالم، مملو از آرامش روحی و به دور از هرگونه تشویش ذهنی بوده و می توان جسم و روح را در آن پرورش داد.

پایان پیام/ 286