کاهش آسیب‌های اقتصادی کرونا توسط بچه‌های مسجد؛ از ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون کمک مومنانه تا کاریابی برای جوانان

کاهش آسیب‌های اقتصادی کرونا توسط بچه‌های مسجد؛ از ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون کمک مومنانه تا کاریابی برای جوانان

تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
کانون فرهنگی هنری «گل نرگس» با توزیع بسته‌های معیشتی در دوران کرونا به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و ایجاد دفتر کاریابی برای جوانان توانمند و متخصص، توانسته به کاهش فشارهای اقتصادی کوید۱۹ کمکی شایان کند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون فرهنگی هنری «گل نرگس» مسجد جامع پردیس در شهرستان پردیس واقع شده است،این کانون فرهنگی هنری از سال ۸۶ با مجوز رسمی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران فعالیتش را آغاز کرد و در طول سال ها فعالیت خود توانسته به عنوان یکی از مساجد موفق شرق استان تهران شناخته شود.

 

یکی از اقدامات و ابتکارات جالب این کانون فرهنگی هنری راه اندازی کانال کاریابی برای جوانان است که جوانان جویای کار به فراخوار توانمندی و تخصصشان به همت این مسجد به سازمان و نهادهای مختلف برای کار معرفی می شوند.

 

حجت الاسلام «محمدحسن مویدزاده» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به رویکردها و فعالیت های کانون فرهنگی هنری گل نرگس مسجد جامع پردیس اظهار کردبرگزاری ١١٠ دوره تلاوت قرآن کریم با حضور قاریان بین المللی و پخش آن از سیمای قرآن از برجسته ترین فعالیت فرهنگی در سطح شهر پردیس قبل از بحران کرونا بوده است،همچنین فعالیت های اردويي و گردشگری، نشست های بصیرتی، نهج البلاغه، مشاوره، سبک زندگی، کتاب و کتابخوانی، توليد محتوای فضای مجازی، اجرای طرح شنبه های با کتاب و  ورزشی از دیگر برنامه های این کانون بوده است.

 

 

 

 

یکی از بخش های کانون فرهنگی هنری گل نرگس مسجد جامع پردیس دفتر همسریابی است که ضمن ارایه مشاوره ازدواج به جوانان در شرف ازدواج به آنها تسهیلات و وام نیز برای ازدواج ارایه می شودحجت الاسلام مویدزاده خاطر نشان کرد: با تعدادی از تالارهای عروسی و عقد اطراف مسجد صحبت کردیم تا جوانان کم برخوردار در شرف ازدواج را به این تالارها معرفی کنیم تا بخشی از هزینه تالار از آنها گرفته نشود و یا به آنها تخفیف ارایه شود و یا با تعدادی از دفاترازدواج رایزنی کردیم، تا از جوانان نیازمند در شرف ازدواج ۵۰ درصد هزینه را دریافت نکنند.

 

یکی دیگر از بخش های این مسجدموسسه خیریه است که سالیان سال است در این مسجد فعالیت می کند و توانسته ۱۵۰ یتم و نیز ۶۰ خانواده بی سرپرست  و بدسرپرست را تحت پوشش قرار دهد و به صورت ماهیانه به آنها بسته های حمایتی توزیع می کند، به گفته مدیر کانون فرهنگی هنری گل نرگس توزیع نذورات، قربانی، پرداخت هزینه درمان و حمایت از دانش آموزان این خانواده ها بخشی از خدماتی بوده است که توسط این خیریه به آنها ارایه شده است.

 

کانون فرهنگی هنری گل نرگس مسجد جامع پردیس برای مقابله با ویروس کرونا هم فعالیت های گسترده ای در طول یک سال و نیم گذشته انجام داده است، به گفته مدیر کانون فرهنگی هنری گل نرگس از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از  دو هزار بسته معیشتی میان نیازمندان توزیع شده است که ارزش هر بسته معیشتی 700 هزار تومان است. همچنین، این کانون در تولید ماسک و دستکش به همت گروه جهادی این کانون در موج اول و دوم این بیماری کارگاه تولید ماسک و دستکش راه اندازی کرد به طوری که 60 هزار ماسک و 50 هزار دستکش توسط این گروه جهادی تولید شد.

 

یکی دیگر از اقداماتی که با همکاری هیئت امنای مسجد انجام شد، این بود که این افراد در مغازه ها و سوپرمارکت ها حضور می یافتند و حساب دفتری نیازمندان را تصفیه می کردند.

 

امام جماعت مسجد جامع پردیس همچنین به  توزیع بسته های معیشتی به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اشاره کرد و گفت: در موج سوم این بیماری نیز با بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی و ارتباط با بیش از یک هزار مخاطب در کانال مسجد بحث آموزش و پیشگیری از بیماری کرونا را مورد توجه قرار داده ایم.

 

 

 

 

وی رعایت فاصله گذاری اجتماعی در نمازهای جماعت مسجد، توزیع اقلام بهداشتی و ماسک میان نمازگزاران، اطلاع رسانی و آموزش پیشگیری از بیماری کرونا از طریق ایستگاه های سلامت مسجد از دیگر اقدامات مورد توجه از سوی این کانون فرهنگی هنری نام برد و تصریح کرد: در زمستان سال گذشته در قالب طرح شهید سلیمانی گروه جهادی مسجد به صورت خانه به خانه به در منازل اهالی محله رفتند و به غربالگری مردم پرداختند.

 

در سال های گذشته این کانون فرهنگی هنری  کاروانی را برای پیاده روی اربعین اعزام می کرد و در حال حاضر به دلیل شرایط کرونا اقدام به برپایی ایستگاه جاماندگان اربعین و از دوستداران حسینی پذیرایی می کنیم.

 

یکی دیگر از برنامه های کانون گل نرگس مسجد جامع راه اندازی کانال کاریابی و همچنین ایجاد دفتری در مسجد به این منظور است، به گفته مدیر کانون فرهنگی هنری «گل نرگس» در این دفتر کاریابی علاوه ایجاد اشتغال برای بانوان سرپرست خانوار در بخش های مختلفی همچون خیاطی با ارایه چرخ خیاطی برای کار در منازلشان به آنها خدمت رسانی کردیم و برای جوانان توانمندی که در رشته های مختلف تخصص دارند، در سازمان ها و دستگاه های مختلف اشتغال ایجاد کردیم.

 

مقابله با آسيب‌هاي اجتماعي، خدمات مربوط به حوزه سلامت، ارائه مشاوره، فعالیت های اردويي و گردشگری، برگزاری نشست های بصیرتی، نهج البلاغه، مشاوره، سبک زندگی، کتاب و کتابخوانی، توليد محتوای فضای مجازی، اجرای طرح «شنبه های با کتاب»، فعالیت های ورزشی، شناسايي و تشکيل هسته های علمي پژوهشي، ترويج فرهنگ مطالعه، توليد محتوای فضای مجازی، مهارت های هفت گانه رایانه، آموزش نجوم، ترویج فرهنگ مطالعه، فعاليت در جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان بخش دیگری از فعالیت های کانون گل نرگس مسجد جامع پردیس است.

 

گروه تواشیح ولایت، همدردی با آتش نشانان، فعالیت سایت خبری و فرهنگی گل نرگس در زمینه های اطلاع رسانی، دینی، علمی و فرهنگی، فعالیت سامانه پیامکی در جهت اطلاع رسانی برنامه های مذهبی مسجد، تهیه و توزیع بروشورهای علمی و مذهبی و فرهنگی فیلمسازی و تهیه کلیپ های فرهنگی، سایت طنین ولایت بخش دیگری از فعالیت های کانون فرهنگی هنری گل نرگس مسجد جامع پردیس است که مدیر این کانون فرهنگی هنری به آن اشاره کرد.

 

پایان پیام/ 40