تاثیر مهم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فعالیت به توان مردم است

تاثیر مهم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فعالیت به توان مردم است

تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
حسنی گفت: کار بزرگ کانون‌های فرهنگی هنری همراه کردن نیروهای مردمی در فعالیت‌ها است در واقع این کانون‌ها با همکاری سایر نهادهای مسجدی، به توان مردم کار می‌۲کنند.

«علی حسنی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه مساجد هم در صدر اسلام و هم در سیره اهل بیت (ع)، هم در سبک زندگی علمای دین و هم در مبارزه علیه طاغوت، محور بوده اند، اظهار کرد: این محوریت هنوز هم با وجود همه ترقی و پیشرفت بشری در حوزه صنعت و تجارت و دانش، وجود دارد زیرا مساجد، نهادی قرآنی و متکی به حمایت ها و حضور مردمی هستند.

 

این راوی دفاع مقدس افزود: مساجد طی چهل سال اخیر با یک جهش در اثرگذاری محلی و منطقه ای روبرو شدند و برخلاف اظهار نظر عده ای که فکر می کنند مساجد به خانه سالمندان تبدیل شده اند، هر روز بر شکوه و عظمت و تاثیرگذاری شان افزوده می شود.

 

وی با بیان اینکه افزایش نقش مساجد طی چهل سال اخیر نتیجه مدیریت خوب ائمه جماعات و همچنین تاسیس نهادهایی همچون بسیج و کانون های فرهنگی هنری است، اضافه کرد: این نهادها با همراهی ائمه جماعات باتجربه و طلاب جوان و باانگیزه توانستند منشا کارهای بزرگ در مساجد باشند. کار مهم کانون های فرهنگی هنری به تعبیر شما همراه کردن «به توان مردم» در اجرای برنامه های شان است.

 

حسنی ادامه داد: کانون های فرهنگی هنری مساجد نیز به نوبه خود از ظرفیت نیروهای مردمی به خوبی در انتقال معارف دینی و آرمان های انقلاب اسلامی به مردم استفاده می کنند ولی هم مسئولان این نهاد و هم رسانه ها باید بیش از گذشته در معرفی این کانون ها به مردم و مسئولان همت کنند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: هر قدر مسئولان و رسانه ها بتوانند مردم با خدمات بسیج و کانون های مسجدی و هر نهاد مسجدی دیگر آشنا کنند به صورت خودکار به افزایش حضور مردم در مساجد کمک کرده اند.

 

پایان پیام/ 397