چهارمین سوگواره هنری «اربعین» برگزار می‌شود+موضوعات و رشته‌ها

چهارمین سوگواره هنری «اربعین» برگزار می‌شود+موضوعات و رشته‌ها

تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
شفایی با اعلام برگزاری چهارمین سوگواره هنری «اربعین»، گفت: «اربعین و ظهور»، «زیبایی‌های راهپیمایی اربعین»، «دلتنگی و حسرت جاماندگان» و «ویروس منحوس کرونا» موضوعاتی است که برای این سوگواره انتخاب شده است.

«سالار شفایی» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان از برگزاری چهارمین سوگواره هنری «اربعین» در گستره ملی خبر داد و اظهار کرد: این رویداد هنری به همت مسجدالمتقین تهران (واقع در محله صدر) و با هدف معرفی این رویداد جهانی و گره زدن آن با مسئله ظهور امام زمان(عج) به وسیله زبان رسای هنر برگزار می شود.

 

دبیر چهارمین سوگواره هنری «اربعین» تصریح کرد: آئین رونمایی از پوستر سوگواره روز گذشته، 27 شهریور ماه به صورت مجازی در مسجدالمتقین برگزار و از صفحات این مسجد در فضای مجازی پخش شد.

 

 

 

 

 

وی با اشاره به همه‌گیری کرونا در دو سال گذشته، افزود: محدودیت های ناشی از کرونا و حسرت زیارت اربعین، محور ارسال آثار به این سوگواره است درواقع درصدد هستیم با زبان هنر حسرت جاماندگان را تصویر کنیم. در این راستا در سوگواره سال گذشته آثار خوبی به دست ما رسید و علی رغم اطلاع رسانی محدود در بخش بین الملل نیز سه اثر دریافتی داشتیم.

 

شفایی درباره موضوعات سوگواره اربعین امسال، بیان کرد: امسال شورای سیاستگذاری این رویداد هنری به تناسب تقاضاها چهار موضوع «اربعین و ظهور»، «زیبایی های راهپیمایی اربعین»، «دلتنگی و حسرت جاماندگان» و «ویروس منحوس کرونا» را پیش بینی کرده است.

 

 

 

وی درباره رشته های سوگواره ابراز کرد: متون ادبی شامل شعر و دل نوشته، فیلم و عکس شامل فیلم کوتاه، نماهنگ و عکس، پادکست برای اولین دوره به عنوان رسانه ای نوپدید و بخش ویژه کودکان شامل شعرخوانی، مداحی و نقاشی رشته های چهارمین سوگواره هنری اربعین را تشکیل می دهد.

 

 

 

 

دبیر چهارمین سوگواره هنری «اربعین» از همکاری فرهنگسرای ارسباران در برگزاری این دوره از سوگواره خبر داد و گفت: آخرین مهلت ارسال آثار به این سوگواره پنجشنبه، 15 مهرماه است و به بهترین آثار ارسالی جوایز ارزنده ای اعطاء می شود.

 

گفتنی است، علاقمندان به شرکت در این سوگواره می توانند آثارشان را از طريق شماره تماس   09392005992    و پيام رسان هاي بله، واتس آپ و يا آيدي تلگرام @kara4128 ارسال کنند.

 

 

 

پایان پیام/ 9