عزم جدی کانون امام علی (ع) برای حضور پررنگ در سومین رویداد ملی فهما

عزم جدی کانون امام علی (ع) برای حضور پررنگ در سومین رویداد ملی فهما

تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
مدیر کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) جیرفت گفت: امسال نیز سعی داریم با حضوری پررنگ در سومین رویداد ملی فهما که با شعار به توان مردم در حال برگزاری است شرکت کرده تا بتوانیم با کسب امتیاز بالا، حائز رتبه برتر شویم.

«یونس میجانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) در ۲۳ تیرماه ۱۳۹۰ با حمایت های ستاد هماهنگی کانون های مساجد راه اندازی شد.


مدیر کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) جیرفت افزود: این کانون فرهنگی هنری از بدو تاسیس تاکنون سعی کرده با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری زمینه حضور جوانان و نوجوانان را به مسجد فراهم کند تا از این طریق آنها را توانمند کند.


وی تاکید کرد: البته هدف اصلی کانون امام علی (ع)، مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است که برای تحقق این امر می بایست شرایطی را فراهم کرد که نوجوانان و جوانان با مسجد انس پیدا کنند که این کانون از بدو تاسیس تاکنون سعی کرده به این مهم دست یابد.


میجانی بیان کرد: از همان ابتدا مبنای برنامه های کانون بر فعالیت در حوزه قرآن و عترت، بزرگداشت مناسبت های ملی و مذهبی، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، راه اندازی گروه نمایش و برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی قرار داده شد.


مدیر کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) جیرفت ابراز کرد: سال ۹۸ اولین رویداد ملی فهما در ۸ عرصه از جمله قرآن و عترت، شبکه سازی و ساماندهی، هنر متعالی، کتاب و کتابخوانی، غنی‌سازی اوقات فراغت، خلاقیت و نوآوری، مناسبت‌های ملی و مذهبی، فضای مجازی و رسانه با زیر شاخه های متنوع برگزار شد.

 
وی ادامه داد: با آغاز اولین رویداد ملی فهما تاکنون رویکرد کانون امام علی (ع)، حضور جدی در این رویداد ملی بوده که خوشبختانه با تلاش، پشتکار و حضور فعال توانست در این رویداد ملی  ۱۶ هزار و ۵۴۳ امتیاز کسب کرده و در عرصه مناسبت های ملی و مذهبی حائز رتبه برتر کشوری شود.


میجانی اظهار کرد: دومین رویداد ملی نیز سال گذشته با شعار ایران قوی در قالب ۳ شبستان هنر، فرهنگ و نوآوری و ۱۲ رواق شامل رواق کتاب، نور، دانش، رسانه، همدلی، نمايش، سرود، ترنج، فيلم، قلم، کارآفرینی، فن آوری و نوآوری برگزار شد.


مدیر کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) جیرفت اضافه کرد: در این رویداد ملی نیز کانون امام علی (ع) موفق به کسب ۱۴ هزار و ۸۰۳ امتیاز شد و در چندین رواق از جمله رواق های نمایش و کتاب به مرحله کشوری راه یافت.


وی عنوان کرد: البته این کانون فرهنگی هنری در دومین رویداد ملی فهما توانست با کسب بیشترین امتیاز رتبه های اول فهمای استانی و شهرستانی را کسب کند و از سوی ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان تجلیل شد.


میجانی بیان کرد: یکی دیگر از فعالیت های کانون ذیل رویدادهای ملی فهما، اجرای ویژه برنامه های بهارانه فهما است که مطابق دستورالعمل های خواسته شده در سامانه بچه های مسجد اجرا شد.


مدیر کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) جیرفت افزود: امسال نیز سعی داریم با حضوری پررنگ در سومین رویداد ملی فهما که با شعار به توان مردم در حال برگزاری است شرکت کرده تا بتوانیم با کسب امتیاز بالا، حائز رتبه برتر شویم.


وی یادآور شد: یکی از برنامه هایی که کانون امام علی (ع) ذیل رویداد ملی فهما و با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی دنبال می کند، طرح ملی شنبه های کتاب است که هر هفته به صورت حضوری در مسجد برگزار می شود.


میجانی ابراز کرد: در راستای این طرح تاکنون نمازگزاران با کتاب های مفید و ارزشمند بسیاری آشنا شده و همین امر موجب شد تا تعداد زیادی عضو کتابخانه کانون شوند.


مدیر کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) جیرفت اظهار کرد: طرح ملی سه شنبه های تکریم نیز از دیگر برنامه های فهما است که امسال تحت عنوان شکوه مادری در حال برگزاری است.


وی ادامه داد: کانون امام علی (ع) با اجرای این طرح ملی به دنبال معرفی الگوهای برتر به بچه های مسجد و همچنین تکریم از مادران موفق و نمونه، خانواده های معظم شهدا و معرفی نخبگان مسجدی است.


میجانی در خاتمه تاکید کرد: رویداد ملی فهما زمینه ظهور و بروز استعدادهای فرهنگی و هنری را فراهم کرده و با ایجاد رقابتی سالم موجب شده تا بچه های مسجد با انگیزه بیشتری فعالیت کنند.

پایان پیام/ 586