اجرای ۶ عملیات محله محور با همکاری ۵۳۰ مسجد در نیمه دوم ۱۴۰۰/ طرح «مهر مهدوی» اجرا می‌شود

اجرای ۶ عملیات محله محور با همکاری ۵۳۰ مسجد در نیمه دوم ۱۴۰۰/ طرح «مهر مهدوی» اجرا می‌شود

تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
حجت‌الاسلام اصغری با اشاره به اجرای شش برنامه محله محور و مسجدپایه در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ گفت: به مناسبت سالروز آغاز امامت حضرت مهدی(عج)، طرح «مهر مهدوی» به همت ۵۳۰ مسجد محله محور اجرا می‌شود.

حجت الاسلام یوسف اصغری»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به رویکردها و فعالیت های یک سال گذشته شبکه عملیات محله‌محورِ مسجدپایه در استان تهران اظهار کرد: این شبکه که در یک سال گذشته با محوریت۵۳۰ مسجد محوری استان تهران فعالیت خود را آغاز کرده است به صورت شبکه ای با همکاری ۳۵۰۰ مسجد تهران به منظور رفع مشکلات و  آسیب های محلات فعالیت می کند.

 

مدیر هماهنگی نواحی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به اینکه این شبکه برای سال ۱۴۰۰ این شبکه ۱۱ برنامه عملیات محور را برنامه ریزی کرد، افزود: شش برنامه عملیات محله محور مسجد پایه در نیمه دوم سال اجرا خواهد شد، ضمن اینکه ما تلاش کردیم از نظرات و تجارت و ایده های ائمه جماعات مساجد برای گفتمان سازی برنامه ها و برقراری ارتباط هرچه بهتر و بیشتر با مساجد استفاده کنیم و در همین راستا با بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی و نیز به صورت حضوری برای ائمه جماعات ۵۳۰ مسجد محله محور جلسات توجیهی برگزار و تاکید کردیم برنامه های ابلاغی را با بومی سازی در محلات اجرا کنند.

 

حجت الاسلام اصغری خاطر نشان کرد: بحران کرونا علاوه بر تهدیداتی که به دنبال داشته، فرصت هایی را نیز برای مساجد و اهالی مسجد فراهم کرد و موجب شد که به متضرران این شرایط از سوی خیرین و اهالی مسجد و شبکه مساجد محله محور کمک رسانی صورت گیرد. از طرفی در این شرایط از مساجد خواستیم زیرساخته های اقتصادی مساجدشان را به همت خیرین تقویت کنند، تا مساجد بیش از پیش رونق داشته باشند.

 

مدیر هماهنگی نواحی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به محورهای فعالیتی عملیات محله محور مسجد پایه خاطر نشان کرد: یکی از محورهای عملیاتی مساجد محله محور پایه اجرای طرح«مهرمهدوی» است که بر اساس این طرح به مناسبت نهم ربیع الاول ویژه برنامه های فرهنگی، مسابقات و تولید محتوا پیرامون حضرت مهدی(عج) اجرا می شود.

 

حجت الاسلام اصغری به آغاز مراسم دعای ندبه به مناسبت نهم ربیع الاول اشاره کرد و گفت: برگزاری دعای ندبه در مساجد که به دلیل شرایط بحران کرونا لغو شده بود،قرار است از نهم ربیع الاول در تعدادی از مساجد احیا شود، ضمن اینکه در قالب طرح «مهر مهدوی» قرار است به دانش آموزان نیازمند بسته های آموزشی و لوازم التحریر توزیع شود.

 

وی با اشاره به استقبال از عملیات محله‌محورِ مسجدپایه که ماه های گذشته اجرا شد، گفت: یکی برنامه های ما در قالب عملیات محله محور مسجد پایه در ماه مبارک رمضان اجرا شد و در قالب ترویج و فرهنگ سازی قرآن کریم کرسی های تلاوت در۱۱۰ محله در فضای باز پیرامون مساجد برگزار شد، در شرایطی که به دلیل بحران کرونا بسیاری از اجتماعات لغو شده بود،برگزاری این برنامه توانست در افزایش روحیه نشاط و معنویت مردم تاثیرگذار باشد و خوشبختانه شاهد بودیم که این برنامه با استقبال بسیاری از سوی مخاطبان روبرو شد.

 

وی با اشاره به رویکردها و برنامه های مساجد پس از شیوع بیماری کرونا خاطرنشان کرد: از همان ابتدای شیوع  این بیماری بسیاری از مساجد به صورت خودجوش و جهادی همانند دیگر عرصه ها و بحران ها وارد میدان کار شدند و وظایف خودشان را انجام دادند، ما هم تلاش کردیم که خدمات رسانی مساجد را سازماندهی نماییم، تا به شیوه ای صحیح این خدمات به مردم ارایه و از هدر رفتن انرژی ها جلوگیری شود که به اهداف مورد نظر به صورت دقیق دست یابیم و در همین راستا شبکه محله محور مسجد پایه را نیز طراحی کردیم.

پایان پیام/ 40