کسب رتبه اول شهرستانی رواق کتاب توسط کانون باقرالعلوم در رویداد ملی فهما

کسب رتبه اول شهرستانی رواق کتاب توسط کانون باقرالعلوم در رویداد ملی فهما

تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
مدیر کانون باقرالعلوم قلعه گنج گفت: کانون باقرالعلوم در دومین رویداد ملی فهما با عنوان ایران قوی با دنبال کردن برنامه های فرهنگی این رویداد به ویژه برنامه های رواق کتاب و با کسب ۱۱ هزار و ۴۰۷ امتیاز توانستیم رتبه اول شهرستانی رواق کتاب را کسب کند.

«میثم زارع» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان گفت: کانون فرهنگی هنری باقرالعلوم، کانونی روستایی است که در سال ۱۳۹۶ در مسجد صاحب الزمان (عج) روستای ریگ سلمی راه اندازی شد.


مدیر کانون فرهنگی هنری باقرالعلوم روستای ریگ سلمی قلعه گنج افزود: این کانون براساس رسالتی که دارد از همان ابتدا مبنای فعالیت های خود را مبتنی بر فعالیت های فرهنگی، هنری و بزرگداشت مناسبت های ملی و مذهبی گذاشته است.


وی بیان کرد: یکی از فعالیت های کانون، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بین اهالی روستا مخصوصا کودکان، نوجوانان و جوانان است که خوشبختانه با انجام مسابقات کتابخوانی، بچه های روستا نسبت به مطالعه علاقمند شده اند.


زارع ابراز کرد: در اولین رویداد ملی فهما که در سال ۹۸ برگزار شد بچه های مسجد را با طرح و برنامه های این رویداد آشنا کردم و آنها نیز با شرکت در عرصه کتاب و کتابخوانی حائز رتبه برتر شدند.


مدیر کانون فرهنگی هنری باقرالعلوم روستای ریگ سلمی قلعه گنج یادآور شد: یکی از رویکردهای رویداد ملی فهما، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است که به همین منظور مسابقات کتابخوانی با داستان هایی متنوع و آموزنده در سامانه بچه های مسجد بارگزاری شده که مورد استقبال بچه های مسجد صاحب الزمان (عج) قرار گرفت.


وی ادامه داد: در اولین رویداد ملی فهما کانون باقرالعلوم با کسب ۹ هزار و ۸۴۱  امتیاز توانست رتبه دوم شهرستانی در عرصه کتاب و کتابخوانی شود.
 

زارع اظهار کرد: در دومین رویداد ملی فهما با عنوان ایران قوی نیز با دنبال کردن برنامه های فرهنگی این رویداد به ویژه برنامه های رواق کتاب و با کسب ۱۱ هزار و ۴۰۷ امتیاز توانستیم رتبه اول شهرستانی رواق کتاب را کسب کنیم.


مدیر کانون فرهنگی هنری باقرالعلوم روستای ریگ سلمی قلعه گنج اضافه کرد: اکنون نیز در سومین رویداد ملی فهما که با شعار به توان مردم در حال برگزاری است، حضور یافته ایم.

 
وی عنوان کرد: براساس سامانه بچه های مسجد تاکنون کانون باقرالعلوم در سومین رویداد ملی فهما در سطح استان رتبه ۲ است و امیدواریم تا پایان این رویداد ملی بتوانیم با تلاش و پشتکار این رتبه را ارتقاء داده و همچنین در سطح کشور حائز رتبه برتر شویم.


زارع با اشاره به فعالیت های کانون باقرالعلوم در راستای رویداد ملی فهما، افزود: تاکنون طرح شنبه های با کتاب و طرح ملی سه شنببه های تکریم را برگزار کرده ایم و همچنین در مسابقات کتابخوانی و دوره های آموزشی این رویداد نیز شرکت کرده ایم.


مدیر کانون فرهنگی هنری باقرالعلوم روستای ریگ سلمی قلعه گنج ابراز کرد: سال گذشته نیز به عنوان رابط برتر شهرستان از سوی ستاد هماهنگی کانون های مساجد مورد تجلیل قرار گرفتم.

 
وی در خاتمه تاکید کرد: بسیار خوشحال هستم که ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور با راه اندازی زیست بوم بچه های مسجد فرصتی را فراهم کرد تا فعالیت های کانون باقرالعلوم و بچه های مسجدی عضو این کانون دیده شوند.

پایان پیام/ 586