دستگيري از نيازمندان به سبک و سياق کانون جوادالائمه(ع)/از پرداخت قبوض آب تا تسويه حساب‌هاي دفتري

دستگیری از نیازمندان به سبک و سیاق کانون جوادالائمه(ع)/از پرداخت قبوض آب تا تسویه حساب‌های دفتری

تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
رجب‌پور ضمن تشريح فعاليت‌هاي کانون فرهنگي هنري جوادالائمه(ع) مشهد مقدس گفت: پرداخت قبوض آب نيازمندان و تسويه حساب دفتري اين قشر از جمله اقداماتي بود که به همت بچه‌هاي مسجد و کانون به ثمر نشست.

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، برنامه زنده سیمای خانواده امروز دوشنبه 29  میزبان «مهدی رجب‌پور صنعتی» مدیر کانون فرهنگی هنری جوادالائمه(ع) مشهد مقدس بود.

 

رجب‌پور در ابتدای مباحث خود خواستار تسهیل حضور خادمین موکب‌ها از سوی مسئولان زیربط در ایام اربعین حسینی شد و افزود: سال‌‌های گذشته این موقع در کاظمین بودیم و ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور مواکب‌الاتحاد را داشت که در کنار موکب‌های عراق، پاکستان و افغانستان فعالیت کرده و همکاری داشتند، اکنون نیز اتحاد مسلمین نیاز است و یکی از فضاهایی که منجر به تحقق این مهم می‌شود اربعین حسینی است.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری جوادالائمه(ع) مشهد مقدس در ادامه به برخی فعالیت‌های جهادی اعضای این کانون و بچه‌های مسجد اشاره کرد و گفت: مجموعه‌های مردمی همواره کنار مردم بودند، اما اکنون یک سال و نیم هست که با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کنیم و اگر حضور مسئولان در سطح کلان و کمک های مردمی و جهادی نبود بسیاری از مسایل امکان مدیریت نداشتند.

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری جوادالائمه(ع) مشهد مقدس تصریح کرد: ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان خراسان رضوی در قالب رواق همدلی کارهای متعددی از جمله محرومیت‌زدایی و خدمات اجتماعی در سراسر کشور داشته و دارند؛ از سوی دیگر این کانون با توجه به جایگاه رفیعی که مسجد از صدر اسلام تاکنون داشته است، محور فعالیت‌های خود را در عرصه‌های مختلفی تعریف کرده است، از جمله در مورد کرونا خدمات متعددی داشت.

 

رجب‌پور افزود: کانون فرهنگی هنری جوادالائمه(ع) از اوایل اسفند سال 1398 و دو هفته نخست ورود کرونا به کشور جزو اولین کانون هایی بود بحث تولید ماسک را محور قرار داد و از سوی دیگر سراغ مردم نیازمند رفت و از آنها حمایت کرد، ما به خانواده های ساکن در حاشیه شهر مشهد با تامیین بسته‌های معیشتی کمک کردیم. همچنین در آن ایام برای ایجاد فضای شاد، اقدام به نورافشانی و راه اندازی کاروان های مختلف موتوری در سطح شهر مشهد کردیم که به تدریج در سراسر کشور نیز این برنامه تسری یافت.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری جوادالائمه(ع) گفت: مسجدی که ما در آن فعالیت داریم کمتر از 50 متر است اما به جود و کَرَم حضرت جوادالائمه(ع) کار ما نه تنها در سطح ملی که در سطح بین المللی است که از جمله آنها می توان به موکب کاظمین اشاره داشت.

 

وی با اشاره به برخی از دیگر فعالیت‌های کانون فرهنگی هنری جوادالائمه(ع) مشهد مقدس تصریح کرد: اجرای طرحی با عنوان «دست خدا» با محوریت کودکان کار از دیگر اقدامات اعضای کانون بود که طی آن چهارراه به چهارراه، کارگاه به کارگاه در مشهد مقدس جست‌وجو و کودکان کار را شناسایی کردیم؛ همچنین به موازات این اقدام مشکلاتی که این کودکان به دلیل وجود آنها مجبور به کار شده بودند را احصا کرده و با کمک خیرین و بچه های جهادی کانون و مسجد اقدام به مرتفع سازی این مشکلات کردیم.

رجب پور ادامه داد: اقدام دیگر ما آزادی زندانیان بود. ما سراغ زندانیان جرایم غیرعمد رفتیم و با کمک خیرین این افراد از زندان آزاد شدند، اما فعالیت به همین نقطه منحصر نبود و از آنجایی که اگر فردی که سابقا  زندانی بوده است بدون داشتن شغل امکان بازگشت به جرم را دارد برای این افراد شغل ایجاد کردیم.

 

وی با اشاره به همزمانی موج پنجم کرونا با دهه اول محرم افزود: در این ایام صحبت از برنامه‌های هیئات مذهبی و کانون‌های مساجد بود، به هرحال اعتقاد ما این است که آب سقاخانه و چای مجلس امام حسین(ع) شفا است؛ لذا با رعایت پروتکل های بهداشتی در مدرسه‌ای بزرگ نزدیک میدان شهدا در شهر مقدس مشهد با رعایت پروتکل های بهداشتی مراسم داشتیم و در کنار این مراسم طرح‌های مختلفی هم اجرا کردیم که از جمله آنها می توان به طرح «نذر آب» اشاره داشت.

 

رجب پور در مورد طرح نذر آب گفت: در راستای اجرای این طرح قبض‌های آب پرداخت نشده ساکنان منطقه محروم سیس‌آباد مشهد پرداخت شد، جالب این بود که با مبلغ پنج میلیون تومان قبض آب هر خانواده که در آن منطقه بدهکار بود تسویه شد؛ ما مردم خوبی داریم و نباید برای 40 هزار تومان قبض آب و یک وعده معمولی غذا نیازمند باشند. این مردمی همان کسانی هستند که در جبهه، انتخابات، راهپیمایی، همدلی حضور در صحنه دارند اما آن موقع که باید به داد آن رسید مسئولان آنگونه که باید باشند نیستند و این حق مردم نیست. منطقه سیس آباد مشهد بیشتر از 15 دقیقه تا حرم امام رضا(ع) فاصله ندارد و با این حجم از محرومیت رو به رو است.


وی افزود: اقدام دیگر ما تسویه حساب های دفتری مردم نیازمند و بدهکاری مردم به نانوایی ها بود. طرح دیگر ما نیز «نذر نهم» نام داشت که به نیت امام جواد(ع) نهمین امام شیعیان اجرایی شد که طی آن هر خانواده در تاریخ نهم هر ماه 9 پرس غذا (به دلخواه) برای نیازمندان طبخ می کرد. واقعیت آن است که امثال بچه های مسجد و کانون و خیرین در کشور فراوان هستند و باید همراهی شوند.