تجلیل از خانواده شهید «مهدی قاضی‌خانی» و رونمایی از ویژه‌برنامه‌های ستاد فهما در اربعین حسینی

تجلیل از خانواده شهید «مهدی قاضی‌خانی» و رونمایی از ویژه‌برنامه‌های ستاد فهما در اربعین حسینی

تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
خانواده شهيد مدافع حرم «مهدي قاضي‌خاني» در دومين هفته از مرحله دوم طرح ملي سه‌شنبه‌هاي تکريم با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تجليل مي‌شوند؛ در حاشيه اين نشست از ويژه‌برنامه‌هاي ستاد فهما به مناسبت اربعين حسيني رونمايي می‌شود.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، در آستانه اربعین حسینی و همزمان با هفته دفاع مقدس، از خانواده شهید مدافع حرم «مهدی قاضی‌خانی» در دومین هفته از مرحله دوم طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم با حضور «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تجلیل به عمل می آید.

 

شهید قاضی‌خانی از جمله شیعیانی بود که در پی ناآرامی‌های سوریه برای دفاع از حرم حضرت زینب(ع) در پاییز سال 1394 به آن کشور اعزام شد و در 16 آذر ماه 1394 در عملیات محرم، در مبارزه علیه تروریست‌های تکفیری در سوریه به شهادت رسید و پیکر مطهرش در 20 آذر ماه پس از اقامه نماز جمعه شهرستان قرچک تشییع و در گلزار شهدای «بی بی زبیده» به خاک سپرده شد.

 

این گزارش می افزاید: در حاشیه این برنامه، با توجه به اینکه احيای مراسم با شكوه اربعين حسينی يكی از ضرورت‌های جامعه امروز شيعی محسوب مي‌شود و از سوی دیگر معرفی راهبردی سبک زندگی شيعی برگرفته از قيام سرخ عاشورا با برنامه‌ريزی صحيح می‌تواند اثرات معنوی، فرهنگی، اجتماعی و سياسی اين اجتماع ميليوني را در راستای تحقق تمدن نوين اسلامي دوچندان كند؛ برنامه‌های ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به مناسبت اربعین حسینی اعلام و رونمایی می شوند.

از جمله این برنامه ها می توان به جشنواره مجازی كوله بار، برپايي مواكب الاتحاد، مجموعه سرودهاي مذهبی با عنوان (آوای اربعين)، سوگواره علمدار كربلا، رونمايی از فرش اهدايی به حرم حضرت ابالفضل عباس(عليه‌السلام)، نرم افزار بازی رايانه‌ای با عنوان (فرزندان اربعين) ويژه كودكان، پويش سلام اربعين، مجموعه كتابخواني پياده تا كربلا و.... اشاره داشت.


گفتنی است این برنامه ساعت 11 صبح در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود.

پایان پیام/ 9