همه ما اجابت دعا از مزار پاک شهدا را با تار و پود خود درک کرده‌ايم

همه ما اجابت دعا از مزار پاک شهدا را با تار و پود خود درک کرده‌ایم

تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۰
اسماعيلي، ضمن گرامي‌داشت ياد و خاطره شهداي انقلاب، دفاع مقدس و مدافع حرم در آغاز هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: به تعبير امام خميني(ره) شهدا امام‌زاده هاي عشق هستند و مزار پاکشان محل استجابت دعا است. ما اين را با تار و پود و گوشت و استخوان‌مان درک کرده ايم و خاطراتي از عنايات شهدا داريم.

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، در آستانه هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی، آیین تجلیل از خانواده شهید مدافع حرم «مهدی قاضی‌خانی» در دومین هفته از فصل دوم طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم 30 شهریور با حضور «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سردار «حسین ذوالفقاری» معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور، حجت‌الاسلام و المسلمین «حبیب‌رضا ارزانی» رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، «مرتضی طاهریان» معاون ساماندهی و شبکه‌سازی و «سعید سعادتی» معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور، حجت‌الاسلام و المسلمین «حمید احمدی» رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین، حجت الاسلام و المسلمین «علی چراغی‌پور» مدیر ستاد فهما در استان ایلام برگزار شد.

این برنامه با اجرای «مرتضی طاهریان» سردبیر خبرگزاری شبستان و​ با صوت و تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط«محسن یاراحمدی» آغاز شد و در ادامه «مرتضی طاهری» مداح اهل بیت(ع) با محور شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم نوحه خوانی کرد. همچنین در بخش دیگری از این برنامه کلیپ «فردوس تا فردوس» کاری از ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به نمایش در آمد.

«محمدمهدی اسماعیلی» در این آئین ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مدافع حرم در آغاز هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: به تعبیر امام خمینی(ره) شهدا امام‌زاده های عشق هستند و مزار پاکشان محل استجابت دعا است. ما این را با تار و پود و گوشت و استخوان‌مان درک کرده ایم و خاطراتی از عنایات شهدا داریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: شهدا ویژگی های برتر و خاصی دارند؛ در دوران دفاع مقدس فضای عمومی کشور تشویقی و انقلابی بود اما در زمان دفاع از حرم، مدافعان ابتدا غریبانه اعزام شدند و در غربت بودند تا اینکه به واسطه شهید حاج قاسم سلیمانی مدافعان حرم از غربت خارج شدند و شهیدان این جریان نیز معرفی و شناخته شدند.

وی گفت: اینکه شهیدی همچون مهدی قاضی خانی از کسوت کارگری به مقام شهادت نایل شده از معجزات انقلاب اسلامی است. امروز همه ما محتاج نگاه شهدا و آرزومند شفاعت آنها به عنوان بندگان مقرب خدا هستیم. به خانواده شهید قاضی خانی بابت ارتباط با چنین شخصیتی تبریک می گویم.