رویکرد برنامه های ستاد هماهنگی کانون های فهمای جنوب کرمان اجرای رویداد ملی فهما به توان مردم است

رویکرد برنامه های ستاد هماهنگی کانون های فهمای جنوب کرمان اجرای رویداد ملی فهما به توان مردم است

تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۰
مجید خوبی زاده گفت: ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان رویکرد برنامه ها و فعالیت های خود را بر مبنای سومین رویداد ملی فهما با شعار های توان مردم قرار داده است.

«مجید خوبی زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: امسال برای سومین سال متوالی است که رویداد ملی فهما در زیست بوم مجازی بچه های مسجد برگزار می شود.


مدیر ستاد فهمای جنوب کرمان افزود: شعاری که برای این رویداد ملی از سوی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور در نظر گرفته شده، به توان مردم است و ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان نیز رویکرد برنامه ها و فعالیت های خود را بر مبنای سومین رویداد ملی فهما با شعار به توان مردم قرار داده است.


وی با اشاره به فعالیت های این ستاد در راستای سومین رویداد ملی فهما، ابراز کرد: در حوزه فعالیت های اجتماعی یکی از برنامه های این ستاد، شناسایی بیماران نیازمند و کمک به درمان آنها با استفاده از ظرفیت خیرین است.


خوبی زاده ادامه داد: همچنین با هدف خدمت رسانی به محرومین، طرح کمک های مومنانه و گوشت قربانی اجرا می شود که البته در سال جاری طرح توزیع گوشت قربانی طی چند مرحله به کمک خیرین موسسه و کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه (س) قم و برنامه سمت خدا انجام شده است.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان اظهار کرد: از آنجایی که پتانسیل های خوبی در منطقه برای ترویج کتاب و کتابخوانی وجود دارد بنابراین رویکرد فعالیت های کتابخانه ای ستاد در راستای سومین رویداد ملی فهما، به روز رسانی کتابخانه های کانون های مساجد در سامانه بچه های مسجد، تجهیز و تاسیس کتابخانه های جدید است.


وی اضافه کرد: تقویت طرح ملی شنبه های با کتاب برای خوانش کتاب نیز در دستور کار فعالیت های این ستاد قرار دارد و در این زمینه حمایت های معنوی از کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه برای برگزاری مسابقات کتابخوانی می شود.


خوبی زاده عنوان کرد: در بحث فعالیت های قرآنی نیز برگزاری دوره های آموزشی روخوانی، روانخوانی، حفظ همراه با اجرای طرح تلاوت نور در مساجد دنبال می شود.


مدیر ستاد فهمای جنوب کرمان یادآور شد: برگزاری مسابقات قرآنی در سطح کانون های مساجد منطقه، شرکت بچه های مسجد در مسابقات شهرستانی، استانی و کشوری و نیز استفاده از خیرین قرآنی برای تامین قرآن مورد نیاز مساجد مناطق محروم جنوب کرمان از جمله فعالیت هایی است که این ستاد در ذیل رویداد ملی فهما به آنها می پردازد.


وی بیان کرد: همچنین به کمک خیرین قرآنی از اساتید و فعالان حوزه قرآن و عترت حمایت شده و در تداوم طرح ملی سه شنبه های تکریم نیز از آنها تجلیل می شود.


خوبی زاده افزود: به منظور اجرای برنامه های فرهنگی و هنری، مساجد مستعد برای راه اندازی کانون های فرهنگی هنری شناسایی شده و مجوز الکترونیکی تاسیس کانون به آنها اعطا می شود.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان ابراز کرد: توجه به مقوله هنر در کنار فعالیت های فرهنگی کانون ها حائز اهمیت است و در همین راستا با استفاده از ظرفیت ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن های هنری شهرستان های مستعد، بحث فعالیت های هنری کانون ها دنبال می شود.


وی ادامه داد: علاوه بر این نیز یکی از رویکردهای این ستاد در بحث کاهش آسیب های اجتماعی مخصوصا در حوزه خانواده، برگزاری دوره های آموزش سبک زندگی اسلامی است که با محوریت ائمه جماعات مساجد برگزار می‌شود.


خوبی زاده اظهار کرد: برگزاری دوره های مهدویت با همکاری ائمه جماعات مساجد نیز در دستور کار فعالیت های این ستاد قرار دارد.


مدیر ستاد فهمای جنوب کرمان اضافه کرد: در بحث آشنایی بچه های مسجد با آسیب های فضای مجازی، تفاهم نامه همکاری با پلیس فتای شهرستان جیرفت منعقد شده و در این راستا کارگاه های آموزشی آسیب های فضای مجازی در مساجد برگزار می‌شود.


وی با مهم دانستن توجه به مقوله ورزش در مساجد، عنوان کرد: ترغیب نوجوانان مسجدی به ورزش کردن با استفاده از ظرفیت ائمه جماعات مساجد و نیز برگزاری مسابقات ورزشی از سایر رویکردهای فعالیت و برنامه های این ستاد در سومین رویداد ملی فهما است.

پایان پیام/ 586