تهیه لوازم التحریر برای دانش‌آموزان نیازمند از هزینه سفر اربعین مسجدی‌ها

تهیه لوازم التحریر برای دانش‌آموزان نیازمند از هزینه سفر اربعین مسجدی‌ها

تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۰
حجت الاسلام والمسلمین بیگدلی گفت: اهالی مسجد حضرت موسی بن جعفر (ع) از محل هزینه‌های اربعین ۶۰ بسته لوازم التحریر را میان دانش آموزان نیازمند جنوب تهران توزیع کردند.

حجت الاسلام والمسلمین «محمد جواد بیگدلی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه آرزوی همه ما حضور در مراسم باشکوه پیاده روی اربعین حسینی  است، اظهار کرد: امیدواریم طی روزهای آینده خبرهای خوشی به ما رسید که بر اساس آن زمینه حضور زائران بیشتری از ایران در عراق برای اربعین حسینی فراهم شود.

 

امام جماعت مسجد موسی بن جعفر (ع) بازار بزرگ تهران افزود: هر کس که به دلیل شرایط خاص کرونایی حاکم بر جهان نمی تواند در مراسم پیاده روی اربعین حسینی شرکت کند، باید از تمام تلاش خود برای رونق زیارت اربعین حسینی به ویژه در صبح روز بیستم ماه صفر استفاده کند. قطعا هیچ چیزی جای حضور در مراسم پیاده روی اربعین را نمی گیرد اما همه ما می دانیم که قرائت زیارت اربعین به گفته ائمه معصومین (ع) از نشانه های شیعیان است.

 

وی ادامه داد: مساجد باید خود را آماده کنند تا عموم و اکثریت مردم در صبح روز اربعین زیارت مخصوص امروز را قرائت کنند. متاسفانه این سنت یعنی قرائت زیارت اربعین در این روز چندان در میان مردم ما رایج نیست و این وظیفه مسجدی ها را بسیار بیشتر و سنگین تر کرده است.

 

بیگدلی در ادامه با بیان اینکه با وجود ابتلایش به بیماری ویروس کرونا و بستری شدن در بیمارستان و سپس قرنطینه شدن در خانه برنامه های مسجد حضرت موسی بن جعفر (ع) در ماه های محرم و صفر به صورت مستمر و منظم برگزار شده است، گفت: مراسم سوگواری حسینی در دهه دوم ماه صفر و مراسم عزاداری در دهه سوم این ماه نیز با سخنرانی دو تن از مبلغان حوزه علمیه تهران و جمعی از ذاکران اهل بیت (ع) در این دو دهه و پس از اقامه نماز ظهر و عصر و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

 

بیگدلی با ابراز خرسندی درباره اینکه عموم مردم از تبدیل شدن هزینه های عزاداری به ویژه در زمینه اطعام به کمک های مومنانه و توزیع آن میان نیازمندان استقبال کرده اند، گفت: اهالی مسجد حضرت موسی بن جعفر (ع) از محل هزینه های اربعین 60 بسته لوازم التحریر میان دانش آموزان نیازمند جنوب تهران توزیع کردند.

 

وی در پایان اظهار کرد: به دلیل اینکه مسجد موسی بن جعفر (ع) در ابتدای بازار بزرگ تهران و نزدیک چهارراه سیروس واقع شده است اقامه عزاداری از ساعت 12 تا اذان ظهر در این مسجد در روز بیستم ماه صفر برگزار می شود. انشاءالله سایر مساجد نیز در این زمینه پیگیری های لازم را داشته باشند.

 

 

 

پایان پیام/ 397