رونق بخشی به نماز جماعت در دستور کار کانون های مساجد قرار گیرد

رونق بخشی به نماز جماعت در دستور کار کانون های مساجد قرار گیرد

تاریخ انتشار : ۱ مهر ۱۴۰۰
حجت الاسلام سبزه کار رونق بخشی به نماز جماعت و برنامه های فرهنگی هنری مساجد با محوریت امام جماعت را از جمله وظایف مدیران کانون های مساجد استان در رویداد ملی ۱۴۰۰ اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «ابراهیم سبزه کار» امروز (۱ مهر) در جلسه آموزشی و توجیهی رابطین فهما (شهرستان های بیرجند، درمیان و خوسف) با تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی و گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: در هشت سال دفاع مقدس با همت جوانان غیور ایرانی، حتی یک وجب از خاک ایران به دست دشمن نیفتاد در صورتی که صدام از سوی تمام قدرت های جهان حمایت می شد.

 

مدیر ستاد کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با اشاره به همه گیری ویروس کرونا، اظهار امیدواری کرد با ریشه کنی این ویروس زمینه حضور همه دلدادگان و عاشقان حسینی در مراسم پیاده روی میلیونی اربعین فراهم شود.

 

وی در ادامه به اجرای طرح ملی فهما برای سومین سال متوالی اشاره کرد و افزود: در نخستین سال اجرای این طرح، سازماندهی و عضویت کانون و ارکان این مراکز در سایت بچه های مسجد انجام شد.

 

وی اجرای طرح ایران قوی را در سال گذشته مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه تلاش کردیم که گفتمان قالب «مسجد» باشد، ادامه داد: سومین سال اجرای رویداد ملی فهما با هدف جذب حداکثری کودکان، نوجوان و جوانان به نماز جماعت و فعالیت های فرهنگی هنری، هدایت و گسترش نقش آفرینی کانون‌ها در پیشرفت و آبادانی محله، ارتقای کمی و کیفی فعالیت های فرهنگی هنری مساجد، افزایش اثربخشی فعالیت ها و تولیدات فرهنگی کانون ها و حضور موثر و هدفمند بچه های مسجد در فضای مجازی از جمله اهداف سومین رویداد ملی فهما است.

 

حجت الاسلام سبزه کار ادامه داد: اصلی ترین رسالت کانون‌های فرهنگی هنری استان، رونق بخشی به نماز جماعت و برنامه های فرهنگی هنری با محوریت امام جماعت و همکاری هیات امنا و سایر ارکان مسجد است.

 

وی با اشاره به اینکه تمامی برنامه های رویداد فهما ۱۴۰۰ با شعار به توان مردم و در بستر سامانه بچه های مسجد برگزار می شود، ادامه داد: مرحله اول این رویداد از ۱۶ مرداد لغایت ۳۰ آذر و مرحله دوم ارزیابی و معرفی کانون‌های برتر از اول دی ماه تا سوم بهمن خواهد بود.

 

مدیر ستاد کانونهای مساجد خراسان جنوبی خواستار برگزاری جلسات مستمر و منظم هیات اندیشه ورز با محوریت امام جماعت شد و گفت: شناسایی، معرفی و تکریم افراد واجد شرایط محله در طرح سه شنبه های تکریم، شناسایی و جمع آوری کمک به نیازمندان محله در طرح مواسات با عنوان پنج شنبه های مهربانی، بررسی و انتخاب و معرفی کتب مفید و افزایش انگیزه مطالعه در بین نمازگزاران مسجد در قالب طرح شنبه های کتاب مساجد در طرح فهما ۱۴۰۰ در دستور کار قرار گیرد.

 

حجت الاسلام سبزه کار با اشاره به شبکه بندی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان گفت: بر این اساس، در اجرای طرح ملی فهما، هر ۲۵ کانون فرهنگی هنری توسط یکی از مدیران کانون‌های مساجد استان، راهبری و هدایت می شود.

 

وی بر مسئولیت سپاری به کودکان و نوجوانان در انجام امورات مسجد از جمله مکبری، موذنی و ... تاکید کرد.

 

وی یادآور شد: فعالیت ها و آثار ثبت شده در دو سطح استانی و ملی ارزیابی می شوند و کانون های برتر در رواق های ۱۲ گانه مشخص می شود.

 

 

 

پایان پیام/ 70