دومین جشنواره نقالی سیمرغ مازندران برگزار می شود

دومین جشنواره نقالی سیمرغ مازندران برگزار می شود

تاریخ انتشار : ۳ مهر ۱۴۰۰
کارگر اومالی گفت: دومین جشنواره نقالی سیمرغ مازندران با همکاری کانون حضرت علی اکبر(ع) روستای اومال نکا و به همت و تلاش و حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران و همکاری جام باشگاه کتابخوانی دانه های انار ، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوا

«آمنه کارگر اومالی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان مازندران اظهار کرد: دومین جشنواره استانی نقالی سیمرغ استان مازندران ویژه کودکان و نوجوانان در راستای ارتقای فرهنگ و هنر سنتی نقالی و پرده خوانی و ارج نهادن به زبان پارسی همچنین توجه به شاهنامه ( خردنامه ) حکیم ابوالقاسم فردوسی سند هویت ملی برگزار می شود.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری حضرت علی اکبر(ع) روستای اومال نکا افزود: موضوع جشنواره ، داستان های شاهنامه و ادبیات کهن می باشد که تلاش داریم ضمن آشنایی کودکان و نوجوانان با شاهنامه در راستای نهادینه کردن فرهنگ اصیل ایرانی تلاش شود.

 

وی هدف از برگزاری این جشنواره را آشنایی کودکان و نوجوانان با مفاخر و اسطوره های ایران زمین، تقویت هنر نقالی و پرده خوانی و پرورش استعداد کودکان و نوجوانان ،تقویت آموزه های فرهنگی و معناگرای ادبیات کهن و شاهنامه و تاثیر آن در زندگی کودکان و نوجوانان عنوان کرد.

 

کارگر اومالی تصریح کرد: این جشنواره با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران و همکاری جام باشگاه کتابخوانی دانه های انار ، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و حوزه هنری استان مازندران و با همکاری کانون حضرت علی اکبر(ع) روستای اومال نکا برگزار می شود.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری حضرت علی اکبر(ع) روستای اومال نکا یادآور شد: مهلت ارسال آثار تا 25 مهرماه 1400 به دبیرخانه جشنواره نقالی مازندران واقع در ارشاد نکاست.

پایان پیام/ 175