به یاد شهدای دفاع مقدس در مسجد امام حسین(ع) کوی فرهنگ زنجان

به یاد شهدای دفاع مقدس در مسجد امام حسین(ع) کوی فرهنگ زنجان

تاریخ انتشار : ۴ مهر ۱۴۰۰
اعضای کانون فرهنگی و هنری شهدای هسته ای مسجد امام حسین(ع) کوی فرهنگ زنجان، هر یک از برنامه های هفته دفاع مقدس را به یاد یکی از شهدای جنگ تحمیلی اجرا کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، هفته دفاع مقدس یادآور رشادت های رزمندگان اسلام در جبهه های حق علیه باطل است؛ دلیرمردانی که با تبعیت از سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) جان خود را در طبق اخلاص قرار داده و اجازه ندادند یک وجب از خاک این کشور به دست اهریمن بیفتد.

 

شهدای دوران دفاع مقدس تمام هستی و آینده خود را فدا کردند تا آینده ای روشن و پرافتخار را برای دین، مردم و کشور تضمین کنند.

جوانان امروز نیز با تاسی از نهضت عاشورا ادامه دهنده راه این شهدا بوده و تلاش می کنند با الگوگیری از سیره عملی شهیدان، قدم در راه این بزرگمردان قرار دهند.

 

از اینرو بچه های مسجد امام حسین(ع) کوی فرهنگ زنجان در کانون فرهنگی و هنری شهدای هسته ای برنامه ریزی منسجمی برای گرامیداشت این ایام که مصادف با اربعین حسینی است، انجام داده اند.

به همین منظور برنامه گرامیداشت هفته دفاع مقدس باحضورخانم حسینی با بررسی تاریخچه سیاسی ایران  وعلت عدم حمایت ایران ازطالبان به نیت «شهید سلمان رستم خانی» برگزار شد.

 

همچنین سری اول نمایشگاه عکس دفاع مقدس با نام آلاله های سرخ پایداری به نیت «شهید محمدحسین تجلی» در مسجد امام حسین(ع) کوی فرهنگ زنجان دایر شده است.

بچه های این مسجد به نیت «شهید سعید تنها»، به پرچم حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس(ع) را در مسجد برافراشتند.

 

قراردادن چندین صفحه از کتاب ۳دقیقه در قیامت هر شب در گروه حلقه نوجوانان و برگزاری مسابقه واهدا جایزه به نفرات برترمسابقه به نیت «شهید علیرضا دینیان» از دیگر ابتکارات اعضای کانون فرهنگی و هنری شهدای هسته ای به مناسبت این هفته است.

برپایی سری دوم نمایشگاه عکس سروهای جاودان به نیت شهدای دفاع مقدس، درست کردن یادمان شهدا به مناسبت هفته دفاع مقدس بصورت ثابت درپایگاه به نیت شهدای مسیر۲ کوی فرهنگ و برگزاری محفل انس باقرآن به مناسبت هفته دفاع مقدس به نیت «شهدای مدافع حرم» از دیگر برنامه های اجرا شده در این مسجد است.

 

تهیه پاکت های فرهنگی از وصیت شهدا و توزیع در بین جوانان ونوجوانان درهمه ابعاد تربیتی نیز از دیگر نوآوری های برنامه های هفته دفاع مقدس در مسجد امام حسین(ع) کوی فرهنگ زنجان است.

برگزاری مراسم عزاداری جاماندگان اربعین حسینی باحضور حاج اقااسدی ومداحی برادرصفی لو وقرائت زیارت عاشورا احسان یکی ازاعضا به نیت «شهید مریم نوری» نیز در این مسجد به اجرا درآمد.

 

مراسم غباروبی مزارشهدا با حضور جوانان ونوجوانان، اهداء بادکنک (برای کودکان) ، کارت هایی ازسخنان حضرت مهدی(عج) برای عموم و پاکت هایی باعنوان نامه ای کوتاه از شهدا به دختران امروز و احسان گندم برای پرندگان روی مزار شهدا به نیت تمامی شهدای استان زنجان نیز اجرایی شد.

 

پایان پیام/ 693