راه اندازی موکب شهید سلیمانی به مناسبت اربعین حسینی

راه اندازی موکب شهید سلیمانی به مناسبت اربعین حسینی

تاریخ انتشار : ۵ مهر ۱۴۰۰
حجت الاسلام حسین زاده گفت:در مسیر حرکت کاروان پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی موکب شهید حاج قاسم سلیمانی به همت بچه های کانون راه اندازی شد که یکی از فعالیت های این موکب توزیع غذای نذری در ظهر اربعین می باشد.

حجت الاسلام مصطفی حسین زاده مدیر کانون فرهنگی هنری آیت الله طالقانی در گفت و گو با خبرنگار شهرستان های استان تهران خبرگزاری شبستان در تشریح ویژه برنامه های کانون به مناسبت اربعین حسینی، گفت: هم زمان با اربعین طرح اطعام حسینی اجرا می شود و به همین منظور صبح امروز ۴ راس گاو برای پخت غذای نذری ذبح شدند.

وی افزود: در مسیر حرکت کاروان پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی موکب شهید حاج قاسم سلیمانی به همت بچه های کانون راه اندازی شد که یکی از فعالیت های این موکب توزیع غذای نذری در ظهر اربعین می باشد.

مدیر کانون فرهنگی هنری آیت الله طالقانی بیان کرد: علاوه بر برپایی موکب امشب نیز در راستای طرح اطعام حسینی ۶ هزار پرس غذای نذری در بین نیازمندان مناطق محروم شهر تهران توزیع می شود.

حجت الاسلام حسین زاده ابراز کرد: همچنین همزمان با پخش نذورات در مناطق محروم مراسم عزاداری نیز در فضای باز همراه با رعایت نکات بهداشتی برگزار  می‌شود.

وی  اظهار کرد: از آنجایی که امروز همزمان با نماز ظهر مهمان عزاداران حسینی هستیم بنابراین تصمیم گرفتیم مراسم  قرائت زیارت اربعین را نیز در کنار خدمت رسانی برگزار کنیم.

مدیر کانون فرهنگی هنری آیت الله طالقانی تاکید کرد: آرزوی بچه های مسجدی کانون بود که امسال بتوانند در کربلای معلی موکب شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را راه اندازی کرده و به زائران امام حسین (ع) خدمت رسانی کنند از آنجایی که این توفیق نصیب ما نشد بنابراین تصمیم گرفتیم امروز به عزاداران حسینی در مراسم جاماندگان اربعین خدمت کنیم.

حجت الاسلام حسین زاده یادآور شد: در آستانه ورود به اربعین حسینی مسجد و محله به همت بچه های مسجد سیاه پوش و فضاسازی شده و همچنین با مشارکت آنها کلیپ و عکس نوشت هایی با محتوای اربعین تولید شده که در فضای مجازی منتشر می شود.

وی در خاتمه عنوان کرد: ما سعی داریم با اجرای این برنامه ها در راستای تعظیم شعائر حسینی و زنده نگه داشتن قیام امام حسین (ع) گامی هر چند کوچک برداریم.

پایان پیام/ 704