راه اندازی موکب اربعینی توسط بچه های مسجد

راه اندازی موکب اربعینی توسط بچه های مسجد

تاریخ انتشار : ۵ مهر ۱۴۰۰
جوادی گفت: امروز هم زمان با اربعین حسینی به همت بچه های مسجدی کانون انصارالمهدی(عج) موکب خدمت رسانی به جاماندگان کربلا راه اندازی شده است.

علی اکبر جوادی مدیر کانون فرهنگی هنری انصارالمهدی (عج) در گفت و گو با خبرنگار شهرستان های استان تهران خبرگزاری شبستان از برپایی موکب خدمت رسانی اربعین به عزاداران و جاماندگان کربلا توسط بچه های کانون و با مشارکت مسجد و پایگاه بسیج خبر داد. 

وی افزود: در این موکب آب معدنی و آب‌میوه های پاکتی به صورت رایگان در بین عزاداران حسینی توزیع می شود و همچنین کلیپ های صوتی مداحی نیز پخش می شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری انصارالمهدی(عج) برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری را یکی دیگر از برنامه های موکب بچه های کانون برشمرد و افزود: در کنار پذیرایی از عزاداران حسینی، مسابقه دلنوشته ویژه گروه های سنی نوجوان و جوان نیز برگزار می‌شود و آنها می توانند دلنوشته های خود را در مورد اربعین خطاب به سرور و سالار شهیدان نوشته و به ما تحویل دهند.

جوادی ابراز کرد: همچنین مسابقه نقاشی با موضوع اربعین ویژه گروه های سنی کودکان نیز برگزار می شود.

وی ادامه داد: قرائت زیارت ناحیه مقدسه و زیارت اربعین نیز از دیگر برنامه های کانون در روز اربعین می باشد.

مدیر کانون فرهنگی هنری انصارالمهدی (عج) اجرای طرح اطعام حسینی را یکی دیگر از برنامه های این موکب دانست و ابراز کرد: در راستای اجرای این طرح، تعداد ۵۰۰ پرس غذای نذری در بین عزاداران حسینی توزیع می شود.

جوادی اظهار کرد: علاوه بر این نیز امروز طرح کمک مومنانه با هدف دستگیری از نیازمندان محله اجرا شده و به همین منظور تعداد ۵۰ بسته معیشتی هر یک به ارزش ۵۰۰ هزار تومان توزیع شد.

وی یادآور شد: به دلیل هم زمانی هفته دفاع مقدس با ایام اربعین حسینی بنابراین فضاسازی مسجد و محله تلفیقی از این مناسبت ها است که به همت بچه های مسجد انجام شد.

مدیر کانون فرهنگی هنری انصارالمهدی(عج) اضافه کرد: به مناسبت هفته دفاع مقدس طرح ملی سه شنبه های تکریم تحت عنوان شکوه مادری با تجلیل از مادران شهدا برگزارمی شود.

جوادی در خاتمه برگزاری ختم قرآن کریم به نیابت از شهدا و غبارروبی قبور مطهر شهدا را از دیگر برنامه ها کانون به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس برشمرد.

پایان پیام/ 704