از اجتماع دسته جات عزاداری تا توزیع کمک مومنانه به همت بسیجیان

از اجتماع دسته جات عزاداری تا توزیع کمک مومنانه به همت بسیجیان

تاریخ انتشار : ۵ مهر ۱۴۰۰
مسجد حضرت سیدالشهدا (ع) خیابان ایران تهران شاهد حضور بسیار پرشور و گسترده دسته جات عزاداری از مساجد و هیئت های مذهبی این محله بود وهمه مردم با رعایت فاصله گذاری، زنجیر زنان در این اجتماع مسجدی ها و هیئتی ها شرکت کردند.

خبرگزاری شبستان، مسجد و کانون های مساجد: مسجد حضرت سیدالشهدا (ع) خیابان ایران تهران امروز مصادف با اربعین حسینی از ساعت ۱۴ شاهد حضور بسیار پرشور و گسترده دسته جات عزاداری از مساجد و هیئت های مذهبی این محله بود.

 

کودک، نوجوان، جوان، میانسال و کهنسال، دختران و پسران و زنان و مردان،دوشادوش هم و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و با زدن ماسک بر صورت و پیراهن مشکی که بر تن داشتند و عده ای نیز سربندهای سرخ حسینی بر پیشانی داشتند، زنجیر زنان یا سینه زنان یا بر سر زنان، در این اجتماع مسجدی ها و هیئتی ها شرکت کردند.

 

اهالی مسجد حضرت سیدالشهدا(ع) تمام فضاهای باز و حیاط این خانه خدا و همچنین ابتدی خیابان گوته را مفروض کردند و با برچسب های مکان حضور افراد را مشخص کردند.

 

مراسم با قرائت زیارت عاشورا شروع، با مداحی کوتاهی ادامه یافت و پس از سخنرانی امام جماعت این مسجد، با ذکر مصیبت یک ذاکر اهل بیت (ع) پایان یافت.

 

هیچ گونه پذیرایی و اطعامی در کار نبود تا هزینه های این کار صرف تهیه بسته های ارزاق همسو با رزمایش مواسات و همدلی مدنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی شود. در واقع این اجتماع بزرگ با ذکر مصیبت تمام نشده بود زیرا بسیجیانی که لباس فرم بر تن داشتند و با نشان خادم اربعین مشخص بودند، کار قرار دادن بسته های معیشتی در خودروها را انجام دادند تا از ساعت ۱۷ تا ۲۲ امروز این بسته ها به دست محرومان برسد.

 

بلافاصله پس از جاگذاری بسته ها در خودروها، کار جمع کردن فرش ها شروع شد که به سرعت نیز صورت گرفت و پس از آن چندین بسیجی، کار ضد عفونی کردن محل برگزاری مراسم را آغاز کردند.

 

آنچه که در این مراسم پر رنگ بود، رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی بود تا مراسم عزاداری چهلمین روز از شهادت حضرت اباعبدالله الحسین علیه الاسلام با حفظ جان و سلامتی مردم انجام شود.

 

نکته دیگر این بود که سه ایستگاه صلواتی که در طول زمان مراسم، تنها آب معدنی میان مردم توزیع می کرد، بلافاصله پس از اتمام این اجتماع بزرگ، کار فروش اقلام بهداشتی با تخفیف ویژه را شروع کرد و به گفته یکی از فعالان این ایستگاه ها، کار آنان تا پایان ماه صفر در سطح محلات ایران و ری ادامه می یابد که مساجد این محلات هم کاری خوبی در اجرای این کار دارند.

 

پایان پیام/ 397