کاروان بچه مسجدی های جامانده از اربعین به زیارت امامزاده ابوالقاسم رفت

کاروان بچه مسجدی های جامانده از اربعین به زیارت امامزاده ابوالقاسم رفت

تاریخ انتشار : ۶ مهر ۱۴۰۰
مختار امیری گفت: یکی از برنامه های مناسبتی کانون علقمه هم زمان با اربعین حسینی، راه اندازی کاروان پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی با همراهی بچه های مسجد بود.

«مختار امیری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: یکی از برنامه های مناسبتی کانون علقمه هم زمان با اربعین حسینی، راه اندازی کاروان پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی با همراهی بچه های مسجد بود.


مدیر کانون فرهنگی علقمه روستای عباس آباد چهلمنی قلعه گنج افزود: از آنجایی که مقصد پیاده روی بقعه متبرکه امامزاده سید ابوالقاسم معروف به زیارت بچه بوده و مسافت روستای ما تا این زیارتگاه طولانی است بنابراین غروب روز قبل از اربعین حسینی به قصد زیارت عازم این زیارتگاه شدیم.


وی بیان کرد: روز اربعین حسینی مراسم عزاداری همراه با قرائت زیارت عاشورا و زیارت اربعین را در جور بقعه متبرکه امامزاده ابوالقاسم با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار کردیم.


امیری ابراز کرد: همچنین هم زمان با اربعین حسینی به همت بچه های مسجدی کانون علقه و با مشارکت هیئت عزاداران ابوالفضل (ع) طرح اطعام حسینی اجرا شد.


مدیر کانون فرهنگی علقمه روستای عباس آباد چهلمنی قلعه گنج اظهار کرد: در راستای این طرح تعداد ۶۰۰ پرس غذای نذری در بین عزاداران حسینی توزیع شد.


وی یادآور شد: با توجه به این که امسال نیز همچون سال گذشته امکان حضور در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی در عراق نبود بنابراین تصمیم گرفتیم پیاده روی جاماندگان اربعین را راه اندازی کرده و به عزاداران حسینی و زائرین امامزاده ابوالقاسم خدمت رسانی کنیم.


امیری در خاتمه عنوان کرد: امیدواریم عزاداری و برنامه های اربعین حسینی مورد قبول سیدالشهداء (ع) قرار گرفته باشد و سال آینده در کربلای معلی پذیرای زائرین باشیم.

پایان پیام/ 586