حمایت ستاد فهما از بازی رایانه‌ای «کودکانه اربعین»

حمایت ستاد فهما از بازی رایانه‌ای «کودکانه اربعین»

تاریخ انتشار : ۶ مهر ۱۴۰۰
عبادی از حمایت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از تولید بازی رایانه‌ای با عنوان «کودکانه اربعین» خبر داد و گفت: این بازی روایت‌گر تجربه و حال و هوای بچه‌های مسجد از پیاده‌روی اربعین است.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد، «جواد عبادی» در گفت‌وگو‌ با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، با بیان اینکه امروزه صنعت بازی یکی از پر مخاطب‌ترین و اثرگذارترین ابزاری است که می‌تواند عمیق‌ترین مفاهیم را با زبان ساده به مخاطب منتقل و نهادینه کند، اظهار کرد: ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور نیز در این زمینه به عنوان نخستین اقدام خود در زمینه بازی‌سازی؛ با موضوع اربعین امام حسین(ع)، از یک بازی با عنوان «کودکان اربعین» حمایت کرده و در آن علاوه بر موضوع مذکور؛ مساله جذب جوانان و کودکان به مساجد را از طریق انتقال مفهوم کارکردهای مختلف مساجد؛ در دستور کار خود قرار داده است.

 

 

رسانه جدید

 
 
سرپرست اداره کل آموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور ادامه داد: بازی رایانه‌ای کودکان اربعین (بچه های مسجد) یک بازی برای کودکان با موضوع اربعین و با هدف آشنا کردن کودکان با پیاده روی و موضوعات پیرامون اربعین است؛ در این بازی موضوعاتی نظیر خروج از مرز با رعایت قوانین، کمک به ایجاد موکب، اقامه نماز جماعت، مدیریت مسائل مالی و ... مورد توجه قرار گرفته است.
 

 

رسانه جدید

 
 
 
وی ادامه داد: بازی کودکان اربعین توسط یکی از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سال گذشته تولید شد و توانست در جشنواره دوازدهم رسانه‌های دیجیتال سال جاری؛ مقام اول در موضوع مناسب دینی را کسب کند؛ در این بازی موضوع مسجد نقش محوری داشته و از حضور امام جماعت در مسجد آغاز شده و به مسجد نیز منتهی می‌شود.
 
 
 

رسانه جدید

 
 
عبادی افزود: این بازی دارای 20 مرحله و  پنج شات داستانی بین مرحله‌ای است، این بازی پویش ارسال فیلم و عکس داشته و تعداد دانلود و نصب آن از مرز  پنج هزار دانلود از کافه‌بازار عبور کرده است.
 

سرپرست اداره کل آموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور گفت: در گام بعد در نظر داریم که با تولید یک بازی با موضوع مسجد؛ زمینه جذب و ارتقای سطح ذهنی کودک را به مسجد و برنامه‌های آن ایجاد کرده و از سوی دیگر مطالبه مردم را از مساجد محلات به عنوان مسجد طراز اسلامی ارتقا بخشیم. 

 

 

رسانه جدید

 

پایان پیام/ 9