مراسم جاماندگان اربعین در شهرقدس برگزار شد

مراسم جاماندگان اربعین در شهرقدس برگزار شد

تاریخ انتشار : ۶ مهر ۱۴۰۰
همزمان با اربعین سیدالشهداء علیه السلام، مراسم جاماندگان اربعین حسینی با حضور امام جمعه موقت تهران و جمعی از مسئولان شهری و خادمیاران رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شهرستان های استان تهران خبرگزاری شبستان رستاخیز عظیم پیاده‌روی اربعین حسینی، بی‌نظیرترین اجتماع مردمی تاریخ است و دلدادگان حضرت سیدالشهداء علیه السلام در شهرقدس با پای جان و دل و با هر خدمتی که در توان داشتند ارادت خود را در این روز بزرگ نشان دادند.‌ 

خادمیاران رضوی شهرقدس همراه با شیفتگان و عاشقان حضرت در پیاده‌روی جاماندگان اربعین که از یادمان شهدای گمنام به سمت مصلی بزرگ ادامه داشت، شرکت کردند.‌ 
 
آغاز این مراسم همراه با قرائت زیارت اربعین بود و در طول مسیر کاروان مقاومت به راه افتاد و با برپایی موکب صلواتی از عزاداران پذیرایی به عمل آمد.

 آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران با حضور در پیاده‌روی اربعین حسینی در شهرقدس بیان کرد: برگزاری اربعین حسینی برای سیدالشهدا علیه السلام خواسته ائمه معصومین بود تا پرچم اباعبدالله در اهتزاز باشد و پرچم اسلام ناب محمدی، دین و ارزش‌ها پابرجا بماند. 

امام جمعه موقت تهران گفت: رمز زنده ماندن اربعین از زنده ماندن فرهنگ عاشورا و پاسداری و حفظ آن است و دفاع مقدس نیز در امتداد این فرهنگ قرار دارد. 

وی افزود: فرهنگ اربعین، فرهنگ زنده نگه داشتن حماسه‌، فرهنگ بصیرت و بصیرت افزایی است و سبک زندگی عاشورایی، فرهنگ دیگری از اربعین حسینی است و راه سیدالشهداء علیه السلام و حضرت زینب سلام الله علیها مسیر سبک زندگی دینی است. 

 تمامی برنامه ها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد و در پایان از عزاداران حضرت پذیرایی به عمل آمد.

پایان پیام/ 704