صفا آورديد؛ ديدار نوجوانان مسجدي با مادر شهيد «علي برومند»

صفا آوردید؛ دیدار نوجوانان مسجدی با مادر شهید «علی برومند»

تاریخ انتشار : ۶ مهر ۱۴۰۰
در جريان دومين مرحله از طرح ملي سه‌شنبه‌هاي تکريم با عنوان «شکوه مادري» با حضور تني چند از مسئولان استاني و شهرستاني و همراهي نوجوانان کانون پنج تن آل عباء، از مادر شهيد «علي برومند» از شهداي شهرستان مانه و سملقان تجليل به عمل آمد.

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛طرح‌ ملی شکوه مادری در مرحله دوم اجرای سه‌شنبه‌های تکریم، 6 مهر ماه به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور  امام جمعه شهر آشخانه، ‌مدیر ستاد فهمای استان، رییس اداره بنیاد شهید و فرمانده حوزه بسیج بلال بخش مرکزی مانه و سملقان درمنزل شهید والامقام«علی برومند» و تکریم مادر بزرگوار  آن شهید گلگون کفن اجرا شد.

حجت الاسلام «محمد جواد شریعتی نژاد» در این دیدار که با حضور چشم نواز نوجوانان و جوانان مسجدی مزین شده بود، این حضور و همراهی را ستود و گفت: راه شهدا با نشر فرهنگ شهدا برای نوجوانان و جوانان ادامه می یابد.

امام جمعه شهر آشخانه در ادامه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و ارزش های حماسی و بی نظیر آن، و بیان اینکه امروز هر چه داریم مرهون خون شهداست، گفت: نسل جدید و جوان باید با آگاهی از این موضوع و ارزش‌های آن، مدافع آرمان‌های شهدا باشند.

حجت الاسلام و المسلمین شریعتی نژاد، تکریم خانواده شهدا و قدردانی از صبر و بردباری این خانواده های معزز، را اقدامی ارزشمند خواند و اضافه کرد: همانطور که امام راحل فرمودند خانواده شهدا چشم و چراغ امت اسلامی هستند و در واقع چراغ راه و راهنمایی برای ما.

وی اقتدار ایران اسلامی را مرهون خون شهدا دانسته و با بیان اینکه بنده با شهدا پیمان بستم و نسبت به تکریم خانواده شهدا متعهدم، خواستار آن شد تا برنامه هایی از این دست به صورت هفتگی انجام شود و همراهی در این باره را افتخاری برای خود دانست.

 

هاشم شیرازیان، مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی نیز در این دیدار تکریم خانواده شهدا را ترویج فرهنگ ایثار شهادت و ارزش هایدفاع مقدس دانست و گفت: تمام تلاش ما زنده نگهداشتن یاد و سیره شهیدان است. 

وی «شکوه مادری» را مرحله دوم طرح ملی سه شنبه های تکریم معرفی کرد  و گفت: در این مرحله سعی بر این است که ارزش‌های فرهنگی و تربیتی که مادران تاثیرگذار با اولویت  مادران شهدا خلق کرده اند، معرفی شود.

پدر و مادر شهید برومند با روی گشاده مهمان نواز و تکرار «صفا آوردید» میزبان اهالی مسجد و مسئولان حاضر شدند.

گفتنی است، شهید والامقام «علی برومند» متولد سال 1341 بود که پس از مجاهدت بسیار در برابر تهاجم دشمن، در سال 1363 در حالی که 22 سال داشت و پدر دو فرزند بود، به درجه رفیع شهادت رسید.