باشگاه گلف دهلی مسئولیت حفاظت از یک مسجد تاریخی را بر عهده گرفت

باشگاه گلف دهلی مسئولیت حفاظت از یک مسجد تاریخی را بر عهده گرفت

تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۸
باشگاه گلف دهلی حفاظت از هشت میراث محافظت نشده از جمله یک مسجد را بر عهده می‌گیرد.

خبرگزاری شبستان،گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از « newindianexpress»،باشگاه گلف دهلی حفاظت از هشت میراث محافظت نشده از جمله یک مسجد را بر عهده خواهد گرفت.

 

این اقدام به کمک اداره مرکزی کار عمومی انجام خواهد گرفت و مرکز تحقیقات باستان شناسی هند هم کمک های فنی در این زمینه را ارائه خواهد داد.

 

جمع آوری پول برای حفظ این بناهای تاریخی که در دوره سلسله توقلاق (1320-1413) یا در دوران حکومت مغول ها (1526-1857) ساخته شده ،باشگاه گلف را بر آن داشته است تا به دنبال دریافت کمک های مالی از سوی شرکت های بزرگ است.

 

این پروژه که انتظار می رود ماه آینده آغاز شود ، یک اتفاق نادر خواهد بود زیرا برای اولین بار یک نهاد خصوصی ،نظارت بر حفاظت از اماکن با اهمیت تاریخی در دهلی را تحت کنترل خواهد داشت.

 

«راویندر بدی» رئیس باشگاه گلف دهلی در این باره گفت: این سازمان گزارش مفصلی که از سوی «Dharohar»،یک شرکت متخصص در زمینه حفاظت از میراث و بناهای تاریخی،تهیه شده است را در اختیار دارد که به سازمان مرکزی کار عمومی برای ارزیابی پروژه،ارائه خواهد داد.

 

وی افزود: ما با حساسیت و حفظ هزینه های خود با همه بناهای تاریخی سر و کار داریم و هدف این است که آنها را حفظ کنیم از این رو مسئولیت حفاظت از آنها را برعهده گرفته ایم.

پایان پیام/ 7