برگزاری آیین سالروز ارتحال پیامبر (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) در کانون «پیمان غدیر»

برگزاری آیین سالروز ارتحال پیامبر (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) در کانون «پیمان غدیر»

تاریخ انتشار : ۸ مهر ۱۴۰۰
پاشه از برگزاری آیین عزاداری و سوگواری همزمان با سالروز ارتحال پیامبر اعظم (ص) و شهادت امام حسن (ع) و امام رضا (ع) در کانون فرهنگی و هنری «پیمان غدیر» شهرستان جهرم خبر داد.

«حسین پاشه» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: آیین عزاداری و سوگواری سالروز شهادت امام رضا (ع) و امام حسن مجتبی (ع) و رحلت نبی مکرم اسلام (ص) با حضور بچه های مسجد در کانون فرهنگی و هنری «پیمان غدیر» جهرم برگزار می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «پیمان غدیر» جهرم افزود: در این مراسم عزاداران با رعایت فاصله اجتماعی همنوا با مرثیه سرایی ذاکران اهل بیت (ع) به سینه زنی می پردازند و برای رحلت جانکاه پیامبر اسلام (ص) و شهادت سبط اکبرش حضرت امام حسن مجتبی (ع) و همچنین حضرت امام رضا (ع) عزاداری می کنند.

 

وی بیان کرد: سخنرانی حجت الاسلام پوردست معاون تهذیب حوزه علمیه جهرم، ذکر مصیبت و مرثیه خوانی حجت الاسلام قناعتیان ذاکر اهل بیت (ع) از جمله برنامه های این مراسم است.

 

پاشه عنوان کرد: این آیین عزاداری و سوگواری روز دوشنبه 12 مهرماه از ساعت 20 در کانون فرهنگی و هنری «پیمان غدیر» شهرستان جهرم برگزار می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «پیمان غدیر» جهرم در پایان ضمن دعوت از شهروندان برای حضور در این مراسم خواستار رعایت شیوه نامه های بهداشتی در راستای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و حفظ سلامت جامعه شد.

 

به گزارش شبستان، ۲۸ صفر سالروز رحلت جانگداز حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) در سال ۱۱ هجری قمری و بنا به قول معروف سالروز شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) در سال ۴۹ هجری قمری است.

پایان پیام/ 691