ویژه‌برنامه‌های اربعین در یکصد کانون‌های مساجد جنوب فارس برگزار می شود

ویژه‌برنامه‌های اربعین در یکصد کانون‌های مساجد جنوب فارس برگزار می شود

تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۸
اخوت با اشاره به برگزاری ویژه‌برنامه‌های اربعین در یکصد کانون‌ مساجد جنوب فارس، گفت: این برنامه‌ها در محورهای معرفتی، فرهنگی و آموزشی، فعالیت‌های مجازی، کتابخانه‌ای و هنری پیش‌بینی شده است.

«محمدابراهیم اخوت»، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در لارستان، با بیان اینکه امام حسین(ع) کشتی نجات ما از تلاطم‌های زندگی است، گفت: کسانی که دل‌های خود را خانه عشق و ایمان به امام خوبی‌ها کرده‌اند، از هر گزندی مصون خواند ماند.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جنوب فارس افزود: اربعین حسینی الهام‌بخش عاشقان حسینی و میعادگاه دلداگانی است که امام حسین(ع) را الگوی آزادگی و یکتاپرستی می‌دانند.

وی با اعلام ویژه‌برنامه‌های کانون‌های مساجد جنوب فارس، گفت: ما در ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جنوب فارس برای پاسداشت این ایام و استفاده از ظرفیت فرهنگی بزرگ اربعین، برنامه‌های بسیاری را در بیش از یکصد کانون‌ اجرا می‌کنیم که این برنامه‌ها در محورهای معرفتی، فرهنگی و آموزشی، فعالیت‌های مجازی، کتابخانه‌ای و هنری پیش‌بینی شده است.

اخوت با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌ها، بیان کرد: اجراي مراسم نمادين پياده‌روي اربعين جهت جاماندگان اربعين حسيني، قرائت زيارت اربعين، برگزاري مراسم سخنراني، عزاداري و روضه‌خواني اربعين به منظور ترويج معارف در مساجد و حسينيه‌ها و تبیین رابطه پیاده‌روی اربعین و ظهور از مهم‌ترین برنامه‌های ویژه اربعین در سطح کانون‌های جنوب فارس است.

وی ادامه داد: اجراي مراسم دمام‌زني و گروه‌هاي تعزيه در نقاط مختلف شهر، اطعام عزاداران، تهيه و انتشار نشريات با موضوع متناسب با اربعين، برپايي موكب و غرفه‌هاي صلواتي در سطح شهر و ... از دیگر برنامه‌های کانون‌های مساجد جنوب فارس در ایام اربعین خواهد بود.

پایان پیام/ 656