برگزاری جشنواره کتاب بچه های مسجد در استان تهران

برگزاری جشنواره کتاب بچه های مسجد در استان تهران

تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۰
براتی اظهارداشت: جشنواره کتاب بچه‌های مسجد در بخش‌های کتابخوان برتر، کتابخانه برتر، کتابدار برتر و سفیران کتاب و با همکاری ستاد کشور برگزار می‌شود.

حسین براتی سرپرست ستاد هماهنگی فهما تهران در گفت و گو با خبرنگار شهرستان های استان تهران خبرگزاری شبستان اظهار داشت: جشنواره کتاب بچه‌های مسجد در بخش‌های کتابخوان برتر، کتابخانه برتر، کتابدار برتر و سفیران کتاب و با همکاری ستاد فهمای کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی در اسلام به‌قدری است که معجزه خاتم الانبیاء ( صلی الله علیه ) کتاب است و در این کتاب مقدس هم اولین آیاتی که بر پیامبر اعظم ( صلی الله علیه ) نازل شده با امر به خواندن و الفاظ کتاب،قلم و علم توأم شده است.

سرپرست ستاد هماهنگی فهما تهران ادامه داد: ترویج کتاب­خوانی، نهادینه کردن عادتِ مطالعه در همه شئون زندگی است. کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، یکی از مؤثرترین نهادهای فعال فرهنگی در حوزه کتاب و ترویج کتاب‌خوانی است در همین راستا ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با همکاری ستاد فهما استان تهران اقدام به برگزاری جشنواره کتاب و کتاب‌خوانی کرده است.

براتی بیان کرد: ترویج فرهنگ کتابخوانی در فضای حقیقی و مجازی، ارتقاء سطح علمی و مهارت افزایی فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه اعضای کانون‌­های فرهنگی هنری مساجد از اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی افزود: اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور جهت کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در جشنواره به سامانه بچه های مسجد به نشانی www.bachehayemasjed.ir  و وبگاه جشنواره www.ravaqeketab.ir  مراجعه  کنند.

سرپرست ستاد هماهنگی فهما تهران بیان کرد: مهلت ارسال آثار تا اول آبان 1400 است و از برگزیدگان جشنواره ، در دو مرحله استانی و کشوری تقدیر به عمل خواهد آمد .

براتی افزود: علاقمندان جهت ارتباط با دبیرخانه جشنواره می‌توانند با شماره 02144848835-9 تماس بگیرند.

 

 

پایان پیام/ 704