ارتباط با مسجد یکی از عوامل آرامش بشر است

ارتباط با مسجد یکی از عوامل آرامش بشر است

تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۸
حجت الاسلام حدائق با اشاره به اینکه یکی از عوامل آرامش بشر ارتباط با مسجد است، گفت: روحانیون و مذهبی ها باید تلاش کنند تا اعتقاد مردم قوی تر شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «علیرضا حدائق»، امشب (دوشنبه 15 مهر) در مراسم اختتامیه طرح اوقات فراغت کانون های مساجد فارس که در مسجد «النبی (ص)» شیراز برگزار شد، گفت: امشب جمعی از منتخبین کانون های فرهنگی مساجد تجلیل می شود که کاری بسیار ارزشمند است.

 

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) فارس با اشاره به اینکه یکی از مشکلات جامعه اینست که کارهای خوب را تجلیل نمی کنیم ولی کارهای بد را می خواهیم توبیخ کنیم، اضافه کرد: در قرآن آمده است که باید با بیان خوبی های فرد، بدی هایش را جدا کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه یکی از عوامل آرامش بشر ارتباط با مسجد است، یادآور شد: ارتباط با مسجد برای بندگان خوب، سند آرامش و مزید بر توفیق آنان است اما برای منافقین حضور در مسجد مایه عذاب است.

 

حجت الاسلام حدائق با یادآوری این مطلب که در سال جاری 400 هزار نفر در فارس در مجموعه کانون های مساجد حذب شدند، اظهارداشت: حضور در مسجد آثار با برکتی برای افراد مسجدی رقم می زند.

 

این واعظ شیرازی، وظیفه اصحاب مسجدی را افزایش اصول اعتقادی مردم دانست و یادآور شد: روحانیون و مذهبی ها باید تلاش کنند تا اعتقاد مردم قوی تر شود.

 

به گفته حجت الاسلام حدائق، مساجد جای شناسایی نیکان است و از برکات مسجد اینست که رحمت الهی به اصحاب مسجد می رسد و راه نجات مردم در مسجد است و مسجدی ها در این راه مسئولیت سنگینی دارند.

 

وی با اشاره به اینکه لازم است مردم در زندگی ضریب تحمل را بالا ببرند، اضافه کرد: فرد زمانی که غیبت یا گناه می کند، از معنویت جدا می شود و دیگر مومن نیست تا زمانی که از گناه جدا شود.

 

حجت الاسلام حدائق با یادآوری این مطلب که قشر متدینین یکی از ارکان ایجاد سلامت در جامعه هستند، افزود: پیامبر (ص) می فرمایند: «اگر این چهار گروه مسئولین، ثروتمندان، دانشمندان و مذهبی ها سلامت داشته باشند به طور حتم سلامت در جامعه ایجاد می شود.»، این وظیفه ما را سنگین تر می کند.

 

وی با اشاره به اینکه باید احادیث اسلامی را به فرزندان خود بیاموزید، تاکید کرد: دشمن کمرنگ کردن نقش مساجد در جامعه را در دستور کار خود قرار داده است.

 

 

پایان پیام/ 130