از کارآفرینی برای بانوان تا عزاداری در حرم امام رضا(ع) به همت کانون «محبان علي اکبر(ع)»

از کارآفرینی برای بانوان تا عزاداری در حرم امام رضا(ع) به همت کانون «محبان علی اکبر(ع)»

تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۰
مقدسي از برپايي مراسم عزاداري در صحن‌هاي جمهوري و کوثر حرم مطهر رضوي از سوي اعضاي کانون فرهنگی هنری «محبان علي اکبر(ع)» خبر داد و گفت: علاوه بر اين در ايام برنامه کارآفريني براي بانوان عضو در کانون را در دستور کار خود قرار داده‌ايم.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: «میثم مقدسی» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، با اشاره به فعالیت‌های کانون فرهنگی هنری «محبان علی‌اکبر(ع)» کرمانشاه اظهار کرد: هر سال به همت فعالان مسجدی و اعضای کانون ایام محرم و صفر به صورت ویژه‌ با سلسله فعالیت‌ها و برنامه‌های مختلفی همراه است هرچند که در دو سال گذشته به دلیل شیوع کرونا این فعالیت‌ها سبک و سیاق متفاوتی پیدا کرده است.

مدیر کانون فرهنگی هنری محبان علی اکبر(ع) کرمانشاه گفت: کانون فرهنگی هنری محبان علی اکبر(ع) به مدت 10 سال است که فعالیت می‌کند، همچنین هیات عزاداری مسجد نیز از سال 1350 یعنی دقیقا پنجاه سال است که برای سید و سالار و شهیدان مراسم عزاداری برگزار می کند.
 

 

رسانه جدید
 
 
وی افزود: در کرمانشاه چند حسینیه بزرگ وجود دارد که در فضای باز برنامه دارند، سال گذشته برنامه هیات و کانون در تکیه معاون‌الملک برگزار شد. امسال اما در تکیه «بیگلربیگی» سلسله مراسم‌هایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار کرده و هر شب پذیرای جمعیتی بالغ بر هزار تا 1500 نفر از عزاداران حسین بودیم، این جمعیت در تاسوعا و عاشورای حسینی به دو هزار نفر رسید و هر روز در دهه اول محرم قرائت زیارت عاشورا، سخنرانی و روضه خوانی برنامه ثابت هیات و کانون بود که با استقبال مواجه شد.
 

 

رسانه جدید
 
 
مقدسی در بخش دیگری از مباحث خود ادامه داد: یکی از فعالیت‌های خاص ما مربوط به دهه آخر ماه صفر و مصادف با رحلت پیامبر اکرم(ص)، شهادت حضرت ثامن‌الحجج علی‌بن موسی الرضا(ع) و امام صادق(ع) است که طی آن با مجوزی که کسب کردیم در حرم مطهر رضوی برنامه عزاداری داریم؛ در واقع حدود 20 سال است که در این ایام در حرم مطهر برنامه داریم و اعضای فعال مسجد و کانون به پابوس امام رضا(ع) می روند.
مدیر کانون فرهنگی هنری محبان علی اکبر(ع) کرمانشاه گفت: امسال اعضای فعال مسجد و کانون به مدت سه شب از یکشنبه 11 مهر تا پنج‌شنبه 15 مهر در صحن کوثر و دو شب در صحن جمهوری حرم مطهر امام رضا(ع) مراسم عزاداری و مداحی دارند.
 
 

رسانه جدید

 
 
این فعال مسجدی در ادامه به برخی فعالیت‌های کانون فرهنگی هنری محبان علی‌اکبر(ع) در طول سال اشاره کرد و افزود: ما در حوزه برنامه‌های قرآنی اهتمام ویژه ای داریم، برای مثال در رده نونهالان و نوجوانان، به صورت جدی رشته حفظ را در دستور کار قرار داده ایم و در حال حاضر 15 تن از نونهالان زیر پنج سال مشغول حفظ قرآن کریم هستند.
وی با بیان اینکه در تمامی مناسبت‌های کانون، قاری ممتاز استانی و کشوری حضور می‌یابد، گفت: همواره در تمامی فعالیت ها و مناسبت هایی که به همت اعضای مسجد و کانون برگزار می شود، بیست دقیقه برای قرآن وقت می گذاریم، علاوه بر آن سه‌شنبه و پنج‌شنبه‌ شب ها قرائت قرآن داریم.
مقدسی تصریح کرد: کانون محبان علی اکبر(ع) در حوزه فعالیت‌های بانوان نیز پویا بوده و هفته ای یکبار برنامه‌های فرهنگی با حضور سخنرانی برای بانوان برگزار می کند.
مدیر کانون فرهنگی هنری محبان علی اکبر(ع) همچنین به فعالیت‌های این کانون در عرصه کارآفرینی اشاره کرد و گفت: به تازگی به یکی از بانوان کارآفرین برتر کشوری مذاکره کرده ایم و قرار است کارگاه وی با عنوان «ستاره خورشید» طی مذاکراتی که با مسئولان استانی خواهیم داشت تبدیل به کارخانه شود، این بانوی کارآفرین قول داده است که در عرصه فعالیتی خود، اشتغال بانوان عضو در کانون محبان علی اکبر(ع) را اولویت قرار دهد.
وی همچنین به فعالیت‌های این کانون در عرصه رزمایش مواسات و همدلی اشاره کرد و افزود: 30 دوره توزیع بسته های معیشتی میان موسسات خیریه و نیازمندان از جمله اتفاقاتی بود که در این ایام به همت بچه های مسجد به ثمر نشست.

پایان پیام/ 9