آغاز پروژه بازسازی مسجد تاریخی ۱۱۸ ساله در پاکستان

آغاز پروژه بازسازی مسجد تاریخی ۱۱۸ ساله در پاکستان

تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸
هلال احمر ترکیه سنگ‌بنای بازسازی مسجد تاریخی ۱۱۸ ساله در شمال پاکستان را گذاشت. سال‌ها غفلت و سهل‌انگاری ساختار این مسجد را ضعیف کرده و خطراتی را برای نمازگزاران در این مسجد به وجود آورده است.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «آناتولی»، هلال احمر ترکیه سنگ بنای بازسازی مسجد تاریخی 118 ساله در شمال پاکستان را گذاشت.

 

مسجد حضرت ابراهیم در روستایی به نام «هوکران چاک» در شهر «ژهانگ» واقع در ایالت پنجاب پاکستان واقع شده است.

 

«حسین خان»، دبیر کل هلال احمر ترکیه در مراسم گذاشتن سنگ بنای بازسازی مسجد حضرت ابراهیم گفت: بازسازی این مسجد تاریخی در کشور همسایه و برادر، افتخار بزرگی برای ما محسوب می شود.

 

وی با اشاره به کمک پاکستانی ها در جنگ استقلال ترکیه، افزود: ملت ترکیه دوستی و همراهی مسلمانان پاکستان را فراموش نکرده است.

 

دبیر کل هلال احمر ترکیه همچنین گفت: ترکیه همواره پشت برادران و خواهران مسلمان خود در دوران های سخت از جمله هنگام بلایای طبیعی مانند زلزله و سیل ایستاده است.

 

مسجد حضرت ابراهیم در سال 1901 میلادی به دست افراد محلی در «ژهانگ» پاکستان ساخته شد.

 

با این وجود، سال ها غفلت و سهل انگاری ساختار این مسجد را ضعیف کرده و خطراتی را برای نمازگزاران در این مسجد به وجود آورده است.

 

هیئت ترکیه ای که برای بازسازی این مسجد به روستای «هوکران چاک» رفته است همچنین اقدام به توزیع غذا در میان مردم نیازمند این روستا کرد و عروسک و لوازم التحریر به بیش از 100 کودک مدرسه ای در این روستا هدیه داد.

 

پایان پیام/ 7