استمرار نهضت مواسات مسجدی‌ها در ماه ربیع الاول

استمرار نهضت مواسات مسجدی‌ها در ماه ربیع الاول

تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۰
حجت‌الاسلام لهراسبی با اشاره به استمرار نهضت مواسات و کمک رسانی به محرومان در مسجد «الله»، گفت: در آستانه ماه ربیع الاول بسته‌‌های معیشتی میان خانواده‌های محروم و کم برخوردار تحت پوشش به ارزش ۳۰ میلیون تومان توزیع می‌شود.

حجت الاسلام «نصرت الله لهراسبی»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به استمرار نهضت مواسات و همدلی در مسجد «الله» واقع در شهرک اکباتان، اظهار کرد: از همان آغاز بحران کرونا ستاد مدافعان سلامت در مسجد الله تشکیل شد. اگر چه در موج اول این بیماری نمازهای جماعت مسجد تعطیل شده بود، اما در مسجد برای انجام فعالیت های مومنانه و مبارزه با کرونا باز بود.

 

امام جماعت مسجد «الله»، واقع در شهرک اکباتان بیان کرد: یکی از رویکردهای مسجد برای کمک رسانی به نیازمندان، تشویق خیرین و مردم برای دستگیری از نیازمندان بود، به طوری که با جمع آوری کمک های مردمی برای یک هزار خانواده در شهریار، شهر قدس و کوره پزخانه ها سبد کالا توزیع و پویش توزیع نان صلواتی برای نیازمندان با عنوان «آقا حساب کرده» به همت مسجد راه اندازی شد. در مرحله اول این پویش نزدیک به دو میلیون تومان برای این طرح در منطقه جنوب و جنوب غرب تهران کمک‌رسانی انجام شد.

 

حجت الاسلام لهراسبی با اشاره به دیگر خدمات صورت گرفته توسط این مسجد به نیازمندان و اقشار کم برخوردار و ۳۰ خانواده محروم تحت پوشش گفت: پرداخت بدیهی بدهکاران، توزیع آرد، نان و سبد ارزاق در مناطق محروم زاهدان از دیگر اقدامات انجام شده به همت فعالان مسجد هم در راستای رزمایش مواسات و همدلی مومنانه بود و برای مبارزه با کرونا هم گندزدایی و ضدعفونی معابر و خیابان ها انجام و ماسک و مواد ضدعفونی کننده در میان مردم محله آپادانا و بیمه توزیع گردید.

 

امام جماعت مسجد الله واقع در شهرک اکباتان همچنین به تولید و توزیع 10 هزار ماسک در محله بیمه و توزیع در مناطق محروم و حاشیه نشین اشاره کرد و گفت: ضدعفونی منازل افراد کرونایی، تهیه چندین لیتر آبمیوه و توزیع میان کادر درمانی بیمارستان ها از دیگر خدمات صورت گرفته توسط فعالان کانون آیت الله طالقانی برای مبارزه با کرونا بوده است.

 

وی سرکشی به خانواده های شهدا و نیازمندان و ارائه بسته های بهداشتی، اعطای وام به نیازمندان، توزیع بسته های معیشتی در ماههای محرم و صفر و استمرار کمک های مومنانه در ماه ربیع الاول به خانواده های تحت پوشش را بخش دیگری از خدمات این مسجد نام برد.

 

امام جماعت مسجد الله واقع در شهرک اکباتان درباره فعالیت مسجد در فضای مجازی خاطرنشان کرد: راه اندازی هیئت مجازی و پخش دعای توسل و دعای کمیل از صفحه اینستاگرام مسجد، برگزاری مسابقات فرهنگی در اعیاد و مناسبت ها از دیگر برنامه های تدارک دیده شده فرهنگی از سوی مسجد الله است.

 

پایان پیام/ 40