گره‌گشایی‌های مومنانه در کانون رحمةللعالمین به نام پیامبر اعظم(ص)

گره‌گشایی‌های مومنانه در کانون رحمةللعالمین به نام پیامبر اعظم(ص)

تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۰
کانون فرهنگی هنری «رحمه للعالمین» در استان چهارمحال و بختیاری با فعالیت در رواق همدلی و تمرکز بر کمک‌های مومنانه، علاوه بر گره‌گشایی از مشکلات محرومان، فرصت کارآفرینی و درآمدزایی را از طرقی همچون قالیبافی و کشاورزی برای آنها فراهم کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد  خبرگزاری شبستان، کانون فرهنگی هنری «رحمه للعالمین» در جوار مسجد علی ابن ابیطالب (ع) استان چهارمحال و بختیاری از کانون های پیشتاز در فهمای 1399 است که با کسب 14 هزار و 725 امتیاز توانست از ظرفیت بچه های مسجد در اجرای برنامه های فرهنگی هنری استفاده بهینه ای داشته باشد. در این گزارش مروری داریم بر فعالیت های این کانون فعال مسجدی و همنام با یکی از اوصاف پیامبر خاتم(ص).

 

«غزاله علیمردانی»، مدیر کانون فرهنگی هنری رحمه للعالمین با بیان اینکه از بدو کرونا تاکنون فعالیت های این کانون بر کمک های مومنانه متمرکز شده است، اظهار کرد: طی این دوران در هشت مرحله و در هر مرحله بیش از هزار بسته معیشتی را که هر بسته ارزش تقریبی 400 هزار تومانی دارد، میان خانواده های محروم و نیازمند توزیع کرده ایم. علاوه بر این به مناسبت بازگشایی مدارس 600 بسته آموزشی تحصیلی، هر بسته به ارزش 300 هزار تومان را میان دانش آموزان کم بضاعت و بی سرپرست یا بدسرپرست توزیع کرده ایم. این کمک ها همچنان ادامه دارد.

 

وی با بیان اینکه کارآفرینی برای زنان بی سرپرست، بدسرپرست و کم بضاعت از دیگر وجوه فعالیت های مومنانه این کانون مسجدی است، تصریح کرد: در این راستا کارگاه تولید ماسک را راه اندازی کردیم که محصول آنها به مراکز درمانی و دیگر مراکز عرضه ماسک فروخته شد و درآمد آن به این بانوان اختصاص یافت.

 

علیمردانی در ادامه بیان کرد: اشتغالزایی برای اقشار محروم در زمین های کشاورزی از طریق رایزنی با صاحبان زمین ها و ایجاد امکان قالیبافی برای بانوان در منازل و سرکشی به آنها به صورت مستمر در راستای اشتغالزایی و کارآفرینی صورت گرفته است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری رحمه للعالمین با اشاره به کسب رتبه دهم کشوری و اول استانی در فهمای 98 توسط این کانون مسجدی ابراز کرد: پس از آن و به تناسب تمرکز بر مقابله با کرونا و کمک های مومنانه بیشتر در رواق همدلی متمرکز شدیم، چنانکه در همه مناسبت های مذهبی ماسک و مواد ضد عفونی کننده را با کمک خیران بین عموم مردم توزیع کردیم که در هر مناسبت تقریبا 800 هزار تومان برای این کار هزینه شده است.

 

وی با اشاره به فعالیت گروه جهادی کانون فرهنگی هنری رحمه للعالمین بیان کرد: این گروه جهادی در اموری همچون کمک به کشاورزان و بازسازی بنای منزل خانواده های محروم و نیازمند و نیز تهیه و توزیع بسته های معیشتی و بهداشتی فعال است.

 

علیمردانی با بیان  اینکه اجازه ندادیم محدودیت های کرونایی مناسبت های مذهبی را به حاشیه براند، گفت: از این رو، سیاهپوش کردن همه خیابان ها در ماه محرم حسینی و ماشین نویسی خودروها به صورت صلواتی با همکاری اعضا و فعالان کانون انجام شد. علاوه بر این در هفته گرامیداشت دفاع مقدس نیز نمایشگاهی برپا کردیم که با استقبال مواجه شد و اعضا و فعالان کانون های دیگر مساجد نیز برای بازدید از آن آمدند.

 

وی درباره اهتمام این کانون مسجدی به ترویج و تبلیغ سیره پیامبر رحمت حضرت محمد مصطفی (ص)، تاکید کرد: تهیه بسته های معیشتی و بهداشتی به مناسبت سالروز رحلت پیامبر(ص) انجام می شود که این کار با تأسی به سیره ایشان و الهام از گره گشایی های آن حضرت است. علاوه بر این سفره ختم صلوات برای تقدیم به ساحت پیامبر(ص) را با رعایت پروتکل های بهداشتی و ظرفیت محدود شامل 14 نفر به نیت 14 معصوم برگزار کردیم.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری رحمه للعالمین از همکاری با کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه کبری (س) قم در توزیع گوشت قربانی خبر داد و بیان کرد: این بسته های گوشت که با همکاری خیران برنامه سمت خدا تهیه شده و به استان های مختلف رسیده است در استان ما نیز با کمک کانون توزیع می شود البته ما در کنار این بسته ها اقلام ضروری همچون برنج و روغن را نیز برای خانواده های نیازمند تامین می کنیم.

 

علیمردانی بیان کرد: هر جا کمک ها کم و کاستی دارد و نیاز است تا برای تحقق برنامه ریزی های صورت گرفته، اقدام شود شخصا به تکمیل منابع از درآمد شخصی اقدام می کند.

 

این گزارش می افزاید: برگزاری دوره های متنوع قرآنی همچون روخوانی و روانخوانی، قرائت، حفظ و تفسیر، ارایه خدمات مشاوره ای، آموزش زبان های خارجی، برگزاری دوره های اخلاقی و سبک زندگی و آموزش تولید محتوای مناسب برای فضای مجازی از دیگر وجوه فعالیت های این کانون فعال مسجدی که در شهر گوجان از توابع چهارمحال و بختیاری است به شمار می رود.

 

همچنین فعالیت های مرتبط با کتابخوانی در قالب طرح هایی همچون شنبه های با کتاب و برگزاری مسابقات متنوع کتابخوانی، آموزش های هنری در رشته های مختلف، برگزاری دوره های آموزش نهج البلاغه، توانمندی بانوان به منظور اشتغال و درآمدزایی، آموزش ساخت انیمیشن و اپلیکیشن به بچه های مسجد با رویکرد توانمندسازی و برگزاری دوره های متنوع ورزشی نیز از دیگر جلوه های فعالیت این کانون محسوب می شود.

 

گفتنی است، بنا بر آنچه مرور شد کانون فرهنگی هنری رحمه للعالمین با عضویت 514 عضو فعال و با الهام از سیره پیامبر رحمت(ص) توانسته در کنار فعالیت های اثرگذار فرهنگی و هنری در حوزه گره گشایی های مومنانه و لبیک به مطالبه رهبری برای حضور در رزمایش مواسات موفق عمل کند.

پایان پیام/ 9