موکب های گیلانی پیشتاز استقبال از زائران خارجی اربعین

موکب های گیلانی پیشتاز استقبال از زائران خارجی اربعین

تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸
حجت الاسلام رضوانی نژاد با بیان اینکه موکب های گیلانی پیشتاز استقبال از زائران خارجی اربعین هستند گفت: اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان جهت خدمت به زائران و جمع‌آوری هدایا و نذورات مردمی در موکب‌های استانی، فعالیت می‌کنند.

حجت الاسلام «محمدعلی رضوانی نژاد» در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت بااشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی و آمادگی گیلان در ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی گفت: هرساله هزاران نفر از زائران حوزه قفقاز شامل کشورهای روسیه، آذربایجان و سایر کشورهای حاشیه دریای خزر از مسیر گیلان به زیارت اربعین مشرف می‌شوند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان ادامه داد: این زائران در مدخل ورودی استان توسط موکب‌های شهرستان آستارا و در مدخل خروجی استان، توسط موکب‌های شهرستان لوشان و رودبار مورد استقبال، پذیرایی و بدرقه قرار می‌گیرند.

 

وی افزود: در این موکب‌ها علاوه بر پذیرایی از زائران حسینی با غذای گرم، برنامه‌های متنوع فرهنگی از جمله اهدای کتابچه‌های ادعیه، محصولات فرهنگی و مذهبی، زیارت مجازی، پاسخگویی به سوالات شرعی و مشاوره مذهبی به زبان‌های خارجی، ویزیت و داروی رایگان و .... ارائه می‌شود.

 

حجت الاسلام رضوانی‌نژاد تصریح کرد: علاوه بر موکب‌های داخل استان جهت استقبال از زائران خارجی، بیش از 15 موکب گیلانی در شهرهای مهران، نجف و کربلا پذیرای زائران کربلای معلا و شرکت‌کنندگان در پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی هستند.

 

وی با بیان اینکه تاکنون بالغ بر یک41 هزار نفر از گیلانیان برای حضور در همایش عظیم اربعین حسینی ثبت‌نام کرده‌اند تصریح کرد: با توجه به اعزام 24 هزار نفری سال 97، شاهد افزایش 65 درصدی نسبت به سال گذشته هستیم که این استقبال هم‌چنان ادامه دارد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با اشاره به مشارکت مدیران و اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان در پذیرایی از زائران اربعین افزود: اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان با حضور فعال جهت خدمت به زائران و جمع‌آوری هدایا و نذورات مردمی در موکب‌های استانی، آماده شرکت پرشور در پیاده روی عظیم مشتاقان ابا عبدالله الحسین(ع) هستند.

 

وی ادامه داد: همچنین به همت مساجد برای جاماندگان اربعین استان، پیاده‌روی به سمت امام زادگان در روز اربعین برگزار می‌شود.

 

حجت الاسلام رضوانی نژاد از برگزاری کارگاه آموزشی پیاده‌روی اربعین خبر داد و بیان کرد: این کارگاه آموزشی در راستای توانمندسازی زائران جهت پیاده‌روی اربعین و آشنایی با شرایط موجود با ارائه گواهینامه با همکاری هیئت کوهنوردی استان در محل ستاد کانون های فرهنگی هنری استان برگزار شد.

پایان پیام/ 84