اقامه عزای دهه آخر ماه صفر در کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس

اقامه عزای دهه آخر ماه صفر در کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس

تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۰
حجت الاسلام امیدی با اشاره به اقامه عزای دهه آخر ماه صفر در کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس، گفت: این مراسم در ۲۸ تا ۳۰ ماه صفر به اوج خود می رسد.

حجت الاسلام «حسین امیدی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز، گفت: همزمان با فرارسیدن دهه آخر ماه صفر مراسم های سوگواری و عزاداری رحلت نبی مکرم اسلام (ص) و 2 سلاله پاکش امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) به همت کانون های فرهنگی هنری مساجد با همکاری پایگاه های مقاومت بسیج، هیئت های مذهبی و اصحاب در حال برگزاری است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس با بیان اینکه این مراسم در 28 تا 30 ماه صفر به اوج خود می رسد، خاطرنشان کرد: به جهت اهمیت سلامتی عزاداران و شرکت کنندگان، مراسم با توجه به شیوع بیماری ویروس کرونا با رعایت پروتکل های بهداشتی و شیوه نامه های اعلام شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا همراه است.

وی در ادامه افزود: برنامه ها در قالب مراسم های وعظ و سخنرانی، محافل عزاداری و سینه زنی، برپایی ایستگاه های صلواتی، توزیع بسته های کمک معیشتی و تحصیلی و برپایی موکب های مختلف توزیع نذری و پذیرایی برگزار می شود.

حجت الاسلام امیدی از هدای ثواب طرح «تلاوت نور» خبر داد و گفت: محافل ذکر شهدا و یادواره های شهدا نیز در این ایام برگزار می شود.

پایان پیام/ 130