مساجد گیلان میزبان عزاداران رحلت پیامبر اعظم(ص)

مساجد گیلان میزبان عزاداران رحلت پیامبر اعظم(ص)

تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۰
همزمان با ۲۸ صفر مساجد گیلان میزبان دلسوختگان خاندان عصمت و طهارت و عزاداران رحلت پیامبر اعظم(ص) و سبط اکبرش بودند.

خبرگزاری شبستان_گیلان، مائده فلاحتکارضیابری: روزهای پایانی ماه صفر در تقویم اسلامی روزهای بسیار غمبار و یادآور رحلت و شهادت بهترین انسان‌ها و مخلوقات الهی است، رحلت جانسوز رسول مکرم اسلام(ص) و شهادت جانگداز نوه بزرگوارش امام حسن مجتبی(ع) و امام علی بن موسی الرضا(ع) است.

 

در این ایام تمام دنیای اسلام غرق در ماتم و عزاست و در سوگ رسول خدا(ص) و فرزندانش مجلس عزا به پا کرده‌اند، همزمان با شب 28 صفر مساجد گیلان نیز مملو از حضور عاشقانی بود که به عزاداری و نوحه خوانی پرداختند.

 

دلسوختگان خاندان عصمت و طهارت با برپایی مراسم‌های عزاداری و نوحه خوانی وفات پیامبر مهربانی‌ها و امام دوم شیعیان جهان، امام حسن مجتبی(ع) را به محضر امام زمان(عج) تسلیت می‌گویند.

 

همچنین مراسم نورانی قرائت زیارت پیامبر(ص) ازبعید در برخی از مساجد شهرستان‌های استان گیلان همزمان با شب رحلت پیامبر اعظم(ص)  برگزار شد.

 

 

*برگزاری مراسم عزاداری ایام آخر صفر در مسجد سنگ‌بست ماسال

«حسین سوات‌پور» با تسلیت ایام سوگواری رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) اظهارکرد: مسجد سنگ بست ماسال همچون سالهای گذشته میزبان عزاداران این ایام است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری جوانان پیرو ولایت مسجد سنگ‌بست ماسال افزود: مراسم عزادارای ایام آخر ماه صفر به مدت سه شب از (12مهر) در مسجد حضرت علی‌ابن‌ابیطالب(ع) سنگ‌بست ماسال برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه در این مراسم حجت‌الاسلام«حیدری» به سخنرانی و و سیدساجد رازدار به مداحی و نوحه‌خوانی خواهد پرداخت گفت: این مراسم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

 

سوات‌پور با اشاره به اینکه نام حضرت محمد (ص) علاوه بر قرآن کریم در دو کتاب آسمانی تورات و انجیل هم مکتوب شده است تصریح کرد: خداوند به تنها پیامبری که خیر و برکت بخشید حضرت رسول(ص) بود و تنها بر ایشان نماز شب را واجب دانستند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری جوانان پیرو ولایت مسجد سنگ‌بست ماسال با اشاره به شهادت امام حسن مجتبی (ع) خاطرنشان کرد: امام حسن(ع) بازوی توانای اسلام و کریم اهل بیت است که اسوه اخلاق و خوش رفتاری و خوش اخلاقی و دارای کرامت بودند.

 

 

*برگزاری مراسم‌های دهه آخر صفر در مسجد آیت‌الله ضیابری ضیابر

حجت‌الاسلام«مرتضی اسدی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با تسلیت این ایام اظهار کرد: از شنبه(10مهر) هر شب بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء ویژه برنامه دهه آخر ماه صفر در مسجد آیت‌الله ضیابری برگزار می‌شود.

 

امام جماعت مسجد آیت‌الله ضیابری ضیابر با بیان اینکه هر شب از سخنرانی یکی از علمای فاضل سطح استان و از مداحان برجسته شهرستان استفاده می‌شود افزود: این برنامه تا آخرین شب ماه صفر ادامه دارد.

 

وی گفت: بیست و هشتم صفر سالروز عروج آسمانی ختم رسولان، سرور پیامبران، سفیر وحدت و مهربانی، حضرت محمد مصطفی(ص) و شهادت سلاله پاکش حضرت امام حسن مجتبی(ع) است.

 

حجت‌الاسلام اسدی تصریح کرد: حضرت محمد(ص) بهترین الگو برای بشریت است و همه آحاد جامعه باید سیره پیامبر(ص) را الگو قرار دهند.

 

امام جماعت مسجد آیت‌الله ضیابری ضیابر خاطرنشان کرد: اگر چه نمی‌توانیم عین رسول خدا(ص) عمل کنیم، اما با توجه به سیره و روش آن بزرگوار می‌توانیم زندگی خود را بر اساس الگوی جامع زندگی آن حضرت تنظیم کنیم.

 

 

*برگزاری ویژه مراسم رحلت پیامبر(ص) و امام حسن مجتبی(ع) در خشکرودبار

«سودابه وحدانی» با تسلیت ایام رحلت و شهادت پیامبر(ص) و امام حسن مجتبی(ع) اظهار کرد: با شب رحلت پیامبر خوبی‌ها و کریم اهل بیت(ع) مسجد حضرت ولیعصر(عج) خشکرودبار میزبان عزاداران است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری زینبیه(س) مسجد حضرت ولیعصر(عج) خشکرودبار با اشاره به الگو گیری از پیامبر اکرم(ص) به‌عنوان انسان کامل و تبیین تعالیم اهل بیت(ع) افزود: اهل بیت(ع) همواره در زندگی، اسوه و نمونه بارز در فداکاری و اخلاق و عبرت آموزی برای جهانیان بوده‌اند و باید در جوامع اسلامی نیز نمونه و الگو برای پیروان خود باشند.

 

وی گفت: بنا به اهمیت تبیین معارف الهی و بصیرت افزایی برگزاری برنامه‌ها و استفاده از علمای فاضل در مناسبت‌ها می‌تواند در تقویت بنیه اعتقادی آحاد جامعه به‌ویژه جوانان و نوجوانان موثر باشد و در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن جامعه را بیمه کند.

 

گفتنی است، آخرین پیغمبر الهی، اشرف مخلوقات عالمین حضرت محمد بن عبدالله(ص) پس از ۲۳ سال دعوت و مجاهدت و ابلاغ پیام الهی و پس از فراز و نشیب‌های فراوان در راه انجام رسالت بزرگ خویش، سرانجام در سال یازدهم هجری در روز بیست و هشتم ماه صفر بنا به روایت بیشتر علمای شیعه و دوازدهم ربیع‌الاول بنا به قول اکثر علمای اهل سنّت، در سن ۶۳ سالگی پس از ۱۴ روز بیماری و کسالت، رحلت فرمودند.

 

امام حسن مجتبی( علیه السلام )هم در ۲۸ صفر سال پنجاه هجری در سن ۴۷ سالگی به دستور معاویه بن ابی سفیان و به دست جعده دختر اَشْعَثِ بنِ قِیس مسموم شد و بر اثر همان زهر به شهادت رسید و در قبرستان بقیع (واقع در مدینه) به خاک سپرده شد.

 

پایان پیام/ 526