کانون های مساجد با خدمت گرفتن ابزار فرهنگ و هنر درصدد تحقق منویات رهبری هستند

کانون های مساجد با خدمت گرفتن ابزار فرهنگ و هنر درصدد تحقق منویات رهبری هستند

تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۰
حجت الاسلام نعمتی قرا به ۱۹مهر سالروز سخنرانی رهبری در خراسان شمالی در خصوص کانون های فرهنگی و هنری مساجد اشاره کرد وگفت: کانون های مساجد استان با خدمت گرفتن ابزار فرهنگ و هنر درصدد تحقق منویات رهبری در حوزه مسجد هستند.

حجت الاسلام«رجب نعمتی قرا» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، ضمن قدردانی از فعالیت های اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مازندران برای گرامیداشت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) و یاران آن حضرت و عزاداری دهه پایانی ماه صفر به ویژه سالروز شهادت امام رضا(ع) با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، اظهار کرد: فعالیت های فرهنگی و دینی بچه های مسجد باید درراستای ترویج سیره عملی ائمه اطهار (ع) باشد.

 

سرپرست ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران با اشاره به سیره رفتاری و اجتماعی امام رضا(ع) افزود: امام رضا(ع)‌ در شرایطی زندگی ساده را برای خود انتخاب کرده بودند که همه امکانات لازم برای داشتن زندگی با تشریفات را در اختیار داشتند.

 

وی با بیان اینکه تمام سفارشات ائمه اطهار(ع) برای سعادت بشر و برای بهتر زیستن بوده، ادامه داد: شما توصیه های پزشکی حضرت را نکاه کنید  ببیند حضرت در مسائل مختلف چه توصیه هایی دارند، وامروزه  علم پزشکی مهر تایید  را بر توصیه های پزشکی حضرت می زند.

 

حجت الاسلام نعمتی قرا با بیان اینکه مسلمانی فقط در رعایت  احکام فقهی خلاصه نمی شود، گفت: این اشتباه  است که بعضی ها همه ی مسلمانی را در عبادات خلاصه میکنند چرا که به زندگی ائمه اطهار(ع) نگاه کنیم متوجه می شویم که ائمه اطهار(ع) علاوه بر عبادات  به زندگی روزه مره  خودشان  اهمیت ویژه  میدادند.

 

وی بیان کرد: از امام رضا  (ع) نقل شده که بكوشيد زمانتان را به چهار بخش تقسيم كنيد: زمانى براى مناجات با خدا؛ زمانى براى تأمين معاش؛ زمانى براى معاشرت با برادران و معتمدانى كه عيب‌هايتان را به شما مى‌شناسانند و در دل شما را دوست دارند؛ و ساعتى براى كسب لذت‌هاى حلال و با بخش چهارم توانايى و نیروی انجام وظایف سه بخش دیگر را تامین كنید.

 

سرپرست ستاد فهمای مازندران اضافه کرد: از نظر امام رضا(ع) بهترین بنده کسی است که خصوصیات خوب را نسبت به خدا و خلق دارا باشد و به شکل ملکه این رفتارها در او نهادینه شده باشد.

 

وی، سپاس از منعم  را یکی از بهترین ویژگی های رفتاری امام رضا(ع) اعلام کرد و گفت: شکر نعمت به عنوان یکی از خصوصیات بهترین بندگان تاکید شده است. از نظر امام رضا(ع) کسی که شکر بنده را به جا نیاورد شکر خالق را به جا نمی آورد.

 

حجت الاسلام نعمتی قرا به اهمیت برنامه ریزی برای اوقات فراغت اشاره کرد و افزود: هر مسلمان برای سعادت دنیا و آخرت خود باید برنامه ریزی جهت استفاده بهینه از لحظات عمر خود داشته باشد. ائمه معصومین(ع) بندگان خدا رابه پرداختن به ورزش و تفریحات سالم سفارش می کردند.

 

وی در ادامه سخنانش به فرارسیدن ماه ربیع الاول اشاره کرد و گفت: همانطور که از نام این ماه پیداست، این ماه بهار ماه های دوازده گانه است. در این ماه ولادت با سعادت رسول گرامی اسلام حضرت محمد(ص)، ولادت امام جعفر صادق  (ع)، آغاز هجرت حضرت رسول اکرم(ص) از مکه به مدینه، آغاز امامت امام زمان (عج)  و ...  را داریم.

 

حجت الاسلام نعمتی قرا از مشارکت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مازندران در مناسبت های این ماه پرخیر و برکت خبر داد و افزود: جلسات جشن و سرور در مساجد استان برگزار خواهد شد.

 

وی در بخش دیگر سخنانش به 19مهر سالروز سخنرانی تاریخی مقام معظم رهبری در خراسان شمالی در خصوص کانون های فرهنگی و هنری مساجد اشاره و اظهار کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد استان با به خدمت گرفتن ابزار فرهنگ و هنر درصدد تحقق منویات رهبری در حوزه مسجد هستند.

پایان پیام/ 286