آب‌رسانی به روستای حاج نادر ساسولی در سیستان/ تنور نان‌ صلواتی نیمه هر ماه قمری گرم می‌شود

آب‌رسانی به روستای حاج نادر ساسولی در سیستان/ تنور نان‌ صلواتی نیمه هر ماه قمری گرم می‌شود

تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۰
متشرعی از اجرای پروژه آب‌رسانی به روستای حاج نادر ساسولی در شهرستان زهک خبر داد و گفت: هیئت محبان الزهرا(س) با مشارکت مسجدی‌ها در کنار این پروژه فعالیت‌های دیگری همچون طبخ و توزیع نان صلواتی در نیمه هر ماه قمری را انجام می‌دهد.

«مرتضی متشرعی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان از انجام پروژه آبرسانی به روستای حاج نادر ساسولی در استان سیستان و بلوچستان خبر داد و اظهار کرد: گروه جهادی مکتب سلیمانی که ذیل هیئت محبان الزهرا(س) فعال است این پروژه را اجرا کرد. هزینه این پروژه توسط یکی از بانوان هیئت از طریق فروش طلاهای ایشان تامین شده است.

 

این ذاکر اهل بیت(ع) و از خادمان هیئت محبان الزهرا(س) افزود: در این روستا بین 30 تا 40 خانواره مستقر هستند که آب آشامیدنی در اختیارشان نبود. پیش از لوله کشی چهار منبع آب توسط هیئت خریداری و به این روستا ارسال شد اما با تامین هزینه های لازم، خیریه ام المومنین حضرت خدیجه(س) سفارش لوله را به اصفهان داد و کار لوله کشی آب آشامیدنی برای آنها انجام شد.

 

 

وی با بیان اینکه فعالیت این هیئت از سالروز ولادت حضرت زهرا(س) از چهار سال گذشته در سیستان و بلوچستان آغاز شده است، گفت: در این روز طبخ و توزیع اطعام انجام می شود، پس از آن از طریق همکاری با خیریه ام المومنین حضرت خدیجه کبری(س) و مجتمع نان علی بن موسی الرضا(ع) (که توسط حجت الاسلام احسان بی آزار تهرانی، تولیت آستان امامزاده صالح(ع) تجریش ساخته شده است) مقرر شد در پانزدهم هر ماه قمری نان صلواتی پخت و بین محرومان در روستاهای حاشیه زابل و سیستان و بلوچستان توزیع شود. برای عید غدیر نیز چند روز اطعام غدیر را انجام دادیم.

 

 

 

متشرعی ادامه داد: طی حدود 10 ماه گذشته با فعالیت این مجتمع، از یک تا پنج روز طبخ و توزیع نان رایگان و صلواتی را داشته ایم. آرد این نان ها از سهیه آزاد تهیه و روزانه بین 300 تا 400 قرص نان با کمک خیران طبخ و توزیع می شود. اگر دیگر خیریه ها هم پای کار بیایند با روزانه دو میلیون تومان می توان دامنه روزهای پخت و توزیع نان صلواتی را برای مردمی که حتی نان در سفره هایشان ندارند، افزایش داد.

 

وی با بیان اینکه گروه جهادی مکتب سلیمانی حتی تا لب مرز افغانستان به منظور سرکشی و بازدید تک به تک روستاهای محروم رفته است، تاکید کرد: اهالی مساجد امام رضا(ع)، شهید بهشتی، جامع باغ فیض و مسجد امام علی (ع) با هیئت الزهرا(س) و گروه جهادی آن همکاری دارند.

 

متشرعی با بیان اینکه فعالیت های متنوعی در این گروه جهادی در دست اجرا است، خاطرنشان کرد: تهیه و ارسال آب معدنی برای مناطق سیل‌زده، رسیدگی به خانواده های مدافعان حرم از تیپ فاطمیون (شهدای افغانستانی جریان دفاع از حرم) از طرقی همچون توزیع بسته های معیشتی، تهیه تبلت برای دانش آموزان محروم به منظور استفاده از آموزش های آن‌لاین و ... ازجمله این فعالیت ها است.

 

 

 

 

پایان پیام/ 9